Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Carrierebeurs

Bedrijven en bezoekers nemen Carrièrebeurs serieus

17 maart 2008 - 08:323 minuten leestijdActueelCarrièreDatabalkUnit4Valori
Rian van Heur
Rian van Heur

Een stand op de Carrièrebeurs maakt bij een gemiddeld ict-bedrijf deel uit van het wervingsprogramma. Alles wordt er aan gedaan om de starter over te halen de stand te bezoeken. Met succes, want exposanten vonden het een goede beurs.

Het vinden van goede kandidaten is voor bedrijven maar lastig. Misschien dat ze daarom ervoor kozen een plekje in te nemen op de beursvloer van de Carrièrebeurs. De Carrièrebeurs is er vooral voor starters. Exposanten proberen op allerlei manieren het publiek te paaien zodat de starters de stand niet ongemerkt voorbij lopen. "Er zijn genoeg starters. Je moet ze alleen triggeren", zegt één van de medewerkers van Databalk.

Getronics PinkRoccade probeert te triggeren door starters over te halen een carrièrefoto te maken. Op de stand van dienstverlener Valori maakt een tweesterrenkok een hapje klaar. "We hebben gekozen voor een ontspannen sfeer, zodat we rustig met de kandidaten kunnen praten", zegt Marcel Schaar, business unit directeur van de unit business architecture van Valori. Het werkt blijkbaar, want Schaar zegt al veel aanloop te hebben gehad.

Netjes in pak

Ook het publiek neemt het zoeken naar een baan serieus. Geen afgedragen kloffie met ongepoetste schoenen voor de jonge banenzoekers, maar netjes in pak. Exposanten op het Nationaal IT Congres, dat deel uitmaakt van de Carrièrebeurs, zijn dan ook tevreden over het verloop van de beurs. "We hebben al een hele stapel met serieuze kandidaten", vertelt projectmarketingmanager Peter Klein van Unit4Agresso.

Kijkend naar de stands lijkt het inderdaad of iedere recruiter in gesprek is met een kandidaat. Kandidaten die nog tussen de stands slenteren, zijn verdwaald (‘We zagen al erg veel ict-bedrijven’) of zijn zich nog aan het oriënteren. Christiaan Boersma heeft net zijn eerste ronde over de beurs gelopen en wil nu met een aantal bedrijven in gesprek. "Ik zie vooral de bekende namen." Hij weet nog niet of de beurs hem wat oplevert. Vorig jaar was hij er ook, maar geen van de bedrijven kon toen zijn interesse trekken. "Ik ben bang dat ik in de ict alleen maar met computers bezig ben, maar ik wil ook met de klant bezig zijn."

Workshops

Tussen het kletsen met de bedrijven door, kunnen kandidaten ervoor kiezen een workshop bij te wonen. Er zijn bedrijfspresentaties, maar ook workshops over hoe je je carrière het beste kunt aanpakken. Maar niet iedereen heeft twijfels over zijn loopbaan. De workshop ‘Outsourcen, maar eh… hoe zit het dan met jou (en je carrière)’ heeft maar enkele luisteraars. Misschien dat de gemiddelde starter, kijkend naar hoeveel moeite bedrijven voor hem doen, zich geen zorgen maakt over het verloop van zijn loopbaan.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    ICT is belangrijk onderdeel van Carrièrebeurs

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs