Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Amper salarisstijging voor helpdeskmedewerker

13 maart 2008 - 14:19ActueelCarrière
Heleen van Roon
Heleen van Roon

Werknemers met een baan als helpdeskmedewerker doen er goed aan hun loopbaan eens onder de loep te nemen. Dat blijkt uit salarisonderzoeken van de consultants van De Breed & Partners.

Het salaris van de gemiddelde helpdeskmedewerker is het laatste jaar nauwelijks gestegen. In 2007 verdienden helpdeskmedwerkers 28.577 euro per jaar. Dat is 643 euro meer dan een jaar eerder.

De geringe salarisstijging staat in contrast met specialisten en hogeropgeleide ict’ers. "Zij zijn vorig jaar wél flink meer gaan verdienen", zegt Judith van Bokhorst van De Breed & Partners. Ze raadt helpdeskmedewerkers aan het snel hogerop te zoeken.

Extra opleiding

Een extra opleiding is dan geen overbodige luxe: er is vooral veel vraag naar hoogopgeleide ict’ers, terwijl nog geen tiende van het helpdeskpersoneel een hbo- of universitaire studie gedaan heeft. De meeste medewerkers (57%) hebben een mbo-diploma.

Het volgen van een extra opleiding moet waarschijnlijk wel op eigen kosten gebeuren. In 2006 mocht bijna de helft van de helpdeskmedewerkers op kosten van de baas bijleren. Vorig jaar is dat aantal gedaald naar iets minder dan eenderde. Ook worden minder vaak auto’s van de zaak en laptops in de arbeidsvoorwaarden opgenomen.

Helpdeskmedewerkers die nog wel een auto van hun baas krijgen, rijden meestal in een Volkswagen Polo (12%). Op de tweede en derde plek staan achtereenvolgens de Volkswagen Golf, die een jaar eerder nog op de eerste plek stond, en de Volvo C30.

Top 5 lease-auto’s helpdeskmedewerkers
1. Volkswagen Polo
2. Volkswagen Golf
3. Volvo C30
4. Opel Corsa
5. Peugeot 307

Meer over

ArbeidsvoorwaardenDienstenHelpdesk

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondCarrière

    ‘Klanten die weglopen, die zijn duur’

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Helpdeskmedewerker wordt onderbetaald

    Eén reactie op “Amper salarisstijging voor helpdeskmedewerker”

    1. Hans schreef:
      13 maart 2008 om 15:47

      Denk dat er toch een groot verschil is met startende IT’ers die als beginfunctie helpdeskwerk gaan doen met als doel door te groeien naar beheerder, en helpdeskers die (na al jaren helpdesk/On Site Support) vooral ingezet worden door hun zeer brede ervaring en kennis.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs