Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Plantronics start channel marketingcampagne

15 november 2007 - 10:383 minuten leestijdActueelGovernance & PrivacyGO TelecomPlantronics
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Plantronics lanceert ‘Better way to work’, een nieuwe channel marketingcampagne, bedoeld om de acceptatie van draadloze headsets onder kantoorwerkers te vergroten.

Recent onderzoek in het gehele EMEA-gebied laat zien dat 81 procent van kantoorwerkers nog nooit heeft overwogen om een headset te gebruiken. Zij gebruiken, uit macht der gewoonte, nog steeds een traditioneel toestel. Plantronics wil dit veranderen en het bedrijf richt zich met haar nieuwe campagne dan ook op alle Europese kantoorwerkers om hen de vele voordelen van het gebruik van een headset te laten zien.

Gedurende de campagne kan zowel de bekroonde CS70N headset als de CS60 gratis getest worden. Plantronics wil, op humoristische wijze, laten zien wat de beperkingen zijn van bellen met een gewone telefoon. Om dit te bereiken is 'Tom' in het leven geroepen, een virtueel karakter dat laat zien wat de voordelen zijn van headsetgebruik, specifiek op het gebied van multitasking, mobiliteit en privacy.

'Tom' wordt in alle marketinguitingen van de campagne ingezet, waaronder direct mail, e-mail, online, advertenties, posters als ook in PR, zodat de campagne de benodigde aandacht krijgt. Ook zal Plantronics een direct marketing campagne starten met behulp van een verfijnd lead management instrument, om zo mogelijke channel partners te bereiken. Bestaande partners van Plantronics kunnen dit instrument ook gebruiken in hun eigen direct mail campagnes om zo hun leads te beheren. De 'Better Way to Work" campagne is een onderdeel van Plantronics' Connect Partner Programma en is een goed voorbeeld van de middelen waarvan de aangesloten partners gebruik kunnen maken.

"Het aantal kantoorwerkers dat niet eens het gebruik van een headset in overweging neemt is groot, dit geeft aan wat voor marktpotentieel er ligt voor onze partners", zegt Peter Wuyts, regiomanager Benelux en Nordics van Plantronics. "Uit ervaring weten we dat wanneer kantoormedewerkers eenmaal een headset gebruiken, ze niet meer zonder willen. Onze laatste 'try before you buy' campagne liet een vermenigvuldigingseffect zien, na het uitproberen van een headset kochten klanten in de laatste zes maanden tot 12 headsets meer dan daarvoor."

Bovendien doen alle resellers mee aan de 'Plantronics Wireless Office Race', waarbij alle partners kans maken om een Europese stedentrip voor twee personen te winnen.

"We zijn erg onder de indruk van de campagne", zegt Björn Heisterkamp, marketing manager van distributeur GO Telecom. "Nadat de voorgaande campagne resulteerde in een aanzienlijke stijging van de verkoop, konden we eigenlijk niet wachten tot een nieuwe campagne zou starten. Die biedt iedereen voordeel: de eindgebruiker kan eerst proberen en de reseller heeft weer een aantal contactmomenten. We verwachten dan ook, en eigenlijk zien we dat nu al, dat we wederom een beter resultaat gaan neerzetten."

Voor meer informatie over Plantronics, zijn channel campagnes en promoties, zie www.plantro.net.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs