Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Spraakherkenner Nuance zoekt groei in telecom

31 december 2009 - 10:02ActueelCloud & InfrastructuurNuance
Diederik Toet
Diederik Toet

Nuance Communications legt ruim zeventig miljoen euro (102,5 miljoen dollar) neer voor branchegenoot Spinvox. Beide bedrijven zijn specialist op het gebied van spraakherkenning. Spinvox richt zich daarbij vooral op toepassingen in de telecom, een marktsegment waarin Nuance graag wil groeien. Het bedrijf levert diensten waarmee je gesproken tekst kunt omzetten in bijvoorbeeld sms-, e-mail- en Twitterberichten. Onder de klanten zijn veel telecomaanbieders, zoals Vodafone en Skype.

Telecom is een belangrijke groeimarkt voor Nuance. Spinvox is het derde bedrijf op de markt van telecomdiensten dat Nuance in 2009 overneemt. In juli nam het bedrijf Jott Networks over, dat net als Spinvox mobiele toepassingen voor het omzetten van spraak naar tekst biedt. In februari kocht Nuance de mobiele advertentiedienstverlener Zi.

Ook in de gezondheidszorg wil Nuance groeien. In oktober 2008 nam het bedrijf de spraakherkenningsdivisie PSRS van Philips over voor 66 miljoen euro. Die divisie is vooral actief in de gezondheidszorg. In de Verenigde Staten wordt jaarlijks voor 10 miljard dollar geïnvesteerd in medische transcriptie. In Europa besteedt de sector nog zo'n twee miljard dollar aan het handmatig verwerken van medische informatie..

Nuance is voornamelijk bekend van de Dragon spraakherkenningssoftware, waaraan de technologie van het failliete Belgische Lernhout & Hausspie ten grondslag ligt.

Meer over

ECMTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Nuance koopt spraakherkenningstak van Philips

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nuance Mobile Voicemail to Text

    vrouw dicteert spraakherkenning headset
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nuance Dragon NaturallySpeaking 12

    Eén reactie op “Spraakherkenner Nuance zoekt groei in telecom”

    1. ikke schreef:
      31 december 2009 om 10:42

      Ik mis in dit nieuwsartikel de achtergrond van de controverse rond Spinvox, wiens spraakherkenningssoftware grotendeels neerkomt op goedkope arbeidskrachten in callcenters in offshoringslanden:
      http://www.theregister.co.uk/2009/07/29/spinvox_mechanical_turk/

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs