Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KPN neemt zestigduizend Tiscali-klanten over

27 juli 2005 - 08:54ActueelCloud & InfrastructuurKPNTiscali
Rian van Heur
Rian van Heur

KPN neemt zestigduizend van de 235.000 adsl-klanten over van Tiscali. Het betreft de Ticali-abonnees die thans al gebruik maken van de lijnen en de centrales van KPN.

Tiscali zegt dat er met de transactie een bedrag is gemoeid van ongeveer 13 miljoen euro.
De betrokken abonnees van Tiscali kunnen binnenkort gebruik maken van de extra diensten van KPN, zoals digitale telefonie en televisie via het internet. Op dit moment zijn ze nog verstoken van alle Tiscali- en KPN-diensten.

De transactie past in de strategie van Tiscali om het eigen netwerk verder uit te breiden. Het bedrijf wil meer diensten aan eigen adsl-klanten gaan aanbieden over dit netwerk. In januari maakte Ticali al bekend dat ze de komende drie jaar 300 miljoen euro investeren in het eigen netwerk en marketing.

KPN kocht eerder dit jaar het klantenbestand van de aanbieders CistroN en van Freeler. Eind maart had het telecomconcern 1,5 miljoen adsl-klanten en daarmee een aandeel van 44 procent van de totale breedbandmarkt, inclusief kabelinternet.

Meer over

ADSLTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    NMa buigt zich over deal Tiscali/KPN

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN ruimt obstakels voor Nozema-vername op

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Pompei leidt Tiscali nieuwe fase in

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN kiest Alcatel voor opwaardering netwerk

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KPN werkt aan tweede fase IP/MPLS-core netwerk

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Philips en KPN komen met VoIP-videofoon voor WiFi

    6 reacties op “KPN neemt zestigduizend Tiscali-klanten over”

    1. Ton schreef:
      27 juli 2005 om 13:15

      Zeker allemaal met net zo’n trage verbinding als ik heb, kijk wel even of ze de wijkcentrale bij je in de buurt ge-upgrade hebben!!! Dat is namelijk de zwakste schakel bij KPN, en ze doen er helemaal niets aan.

      Login om te reageren
    2. u de Jong schreef:
      27 juli 2005 om 18:01

      Hier bij de vraag, waarom worden wij niet via ticali ingelicht.
      Zijn wij nu vogelvrij of moeten wij het contract uit dienen

      Login om te reageren
    3. Trevor schreef:
      28 juli 2005 om 11:01

      Ik kreeg van Tiscali de volgende mail:

      Op 26 juli 2005 zijn Tiscali en KPN overeengekomen dat KPN een deel van het klantenbestand van Tiscali overneemt.

      Het gaat hierbij alleen om de klanten met een Tiscali ADSL abonnement via het KPN-netwerk.
      U behoort tot die groep klanten.

      Voor u verandert er in de dienstverlening niets. Uw instellingen en uw voorwaarden blijven ongewijzigd.

      Indien u opmerkingen heeft over deze wijziging, dan kunt u deze tot 5 september 2005 schriftelijk kenbaar maken op Postbus 54019, 3504 RB Utrecht o.v.v. Tiscali/KPN overdracht klanten.

      Op korte termijn zullen wij u nader informeren.

      Met vriendelijke groet,

      Rob van Velzen Eric-Jan Doorenbosch
      Director Sales & Marketing Tiscali B.V. Directeur Marketing & Sales KPN Internet

      Login om te reageren
    4. F schreef:
      1 augustus 2005 om 12:30

      Aangezien het hier een eenzijdige wijziging betreft van de overeenkomst bestaat mijns inziens ook de mogelijkheid om van het contract af te komen. Als ik indertijd wel voor KPN had willen kiezen dan was ik wel bij hetnet of planet gegaan!!

      Login om te reageren
    5. hdorenbos schreef:
      13 november 2005 om 16:00

      wij zijn van 3200 naar 6144 kb/s gegaan doch als ik een test met speedtest doe is er niks veranderd hoe kan dit anders 335 nu 322 kb/s heel vreemd we hebben de alcatel speedtouch 530 router modem
      wie helpt ?

      Login om te reageren
    6. schuijff schreef:
      15 december 2005 om 16:32

      Principieel heb ik bezwaar tegen het feit dat persoonlijke overeenkomsten en informatie verkocht (tiscali)kan worden aan derden. je moet je bij de nw.provider (planet) aanmelden. het enige wat ik wil is afmelden, want ik wil mijn vrijheid tot kiezen behouden. hier is 13 miljoen meegemoeid en ik heb maar te slikken onder het mom inhoudelijk blijft alles hetzelfde dus najaar 2006 kunt u pas opzeggen> maar…………………………….waar blijft hetrecht als burger om zelf te kiezen, waar is het geheimhoudingsrecht omtrent mijn persoonsgegevens, waar is het recht dat ik zelf toestemming verleent ovoor een automatische incasso? planet is maar gewoon gaan afschrijven.

      inmiddels heb ik er zo’n 10 uur aan besteed weet hoe er eerder van af te komen?

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs