Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Yahoo! komt met winstwaarschuwing voor 2001

10 januari 2001 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Marten Dijkstra
Marten Dijkstra

Internetbedrijf Yahoo! houdt voor 2001 rekening met een moeizaam businessjaar. Het bedrijf gaat uit van een lagere omzet en winst vanwege een wereldwijde terugval in de wereldwijde economie en lagere advertentie-omzetten.

Het internetbedrijf maakte tevens bekend dat het ervan uitgaat in 2001 een winst per aandeel te kunnen behalen van tussen de 0,33 en 0,43 dollarcent per aandeel. Eerder was dit nog 0,75 dollarcent per aandeel. De omzet voor dit jaar zal volgens Yahoo! ergens tussen de 1,2 en 1,3 miljard dollar uitkomen en dat is 100 miljoen dollar minder dan eerder was voorspeld. Over het eerste kwartaal van dit jaar verwacht Yahoo! een omzet te kunnen boeken van 220 tot 240 miljoen dollar, aanzienlijk minder dan de eerder voorspelde 303,6 miljoen dollar.
Gisteren maakte Yahoo! bekend dat het over het vierde kwartaal van 2000 een toename van de winst heeft geboekt van 43 procent naar 80,2 miljoen dollar, terwijl de omzet met 53 procent was gestegen naar 310,8 miljoen dollar. Deze resultaten waren in lijn met de verwachtingen van analisten.
Het bedrijf heeft een serie maatregelen aangekondigd om de schade voor het komende jaar te beperken. Zo heeft het Yahoo! besloten meer geregistreerde klanten te werven en zijn top 200 van zakelijke gebruikers te strikken als business partners. Daarnaast streeft Yahoo! naar meer betaaldecontent op de site, waaronder financiële services, digitaal entertainment, communicatie en shoppingfaciliteiten. Maar de grootste verwachtingen heeft Yahoo! van de B2B-site. Ditcorporate portal dat in het midden van het jaar wordt geïntroduceerd, wordt volgens Yahoo! een sleutelfactor in het verdere voortbestaan van het bedrijf.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Yahoo! overweegt ook zelfstandig voortbestaan

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs