Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IIB: ‘Web-afzetkanaal gewoon uitproberen’

12 november 2000 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Manuela Fun
Manuela Fun

Internet heeft een nieuw communicatiekanaal gebracht. Maar velen weten dit nog niet in de strategie in te passen. "Gewoon doen, en leren."

"Optimaal gebruik maken van alle distributiekanalen heeft veel invloed op het marketingbeleid, de organisatiestructuur, de logistiek en de geldstromen. Zowel de nieuwe als de oude economie zitten nu met de handen in het haar", zegt Fred Kappetijn directeur van Exovision. Dit bedrijf ontwikkelt beeldcommunicatiesystemen. Kappetijn is voorzitter van de seminargroep: ‘mediakeuzen, actueler dan ooit’.
"Zo heeft elektronisch zakendoen grote veranderingen teweeg gebracht binnen de distributiestructuur wat heeft geleid tot logistieke problemen. Thuis bezorgen werkt niet omdat mensen niet altijd thuis zijn. Distributie via een benzinepomp zou in dit geval een oplossing kunnen zijn, maar aan alles hangt een prijskaartje."
"Daar komt bij dat de concurrentie met de komst van de vele websites alsmaar toeneemt. Allemaal willen ze een stukje van de taart. Bedrijven worden op deze manier meer en meer gedwongen hun producten gratis weg te geven. Een duidelijk gevolg hiervan is een verschuiving van advertentieguldens en andere geldstromen binnen het bedrijfsleven", aldus Kappetijn.
"Ook voor traditionele bedrijven is dit een sprong in het diepe. De Gouden Gids bijvoorbeeld heeft geen idee wat deze verandering hun oplevert, maar wel wat ze kwijtraken. Iedereen is op zoek naar de beste mix, maar niemand heeft het antwoord. Het is nog steeds niet bekend hoe het klikgedrag van websurfers zich ontwikkelt. Veel mensen roepen dat banners en buttons niet werken. Als dat waar is, zullen we net zo lang moeten zoeken tot er een oplossing is gevonden die wel werkt. Je kunt niet anders dan de sprong wagen en kijken waar je terecht komt. Om te leren en te begrijpen moet je het gewoon doen."
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Voorbereid op de bouwplaats van de toekomst

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands 2025 – Programma...

    Keynotes over cloud, AI en geopolitiek: het programma van Cybersec Netherlands raakt de kern van digitale weerbaarheid

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Richard Turk
    Innovatie & Transformatie

    Dit weegt de jury mee bij de categorie Customer Experience van de Computable Awards 2025

    AchtergrondCarrière

    Gazonnetje of golfbaan maaien via de cloud

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs