Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Directeuren afwachtend over e-commercie

29 juni 2000 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Sjaak Smakman
Sjaak Smakman

Directeuren van Nederlandse bedrijven liggen nog altijd niet wakker van Internet. De vraag hoe ze aan voldoende personeel kunnen komen, houdt de leiding van bedrijven aanzienlijk méér bezig, evenals de vraag wat de economie gaat doen.

Optimisme over dat laatste overheerst, zo blijkt uit een onderzoek van het Nederlands Centrum van Directeuren en Commissarissen (NCD): driekwart van de directeuren verwacht dit jaar meer dan 5 procent omzet- en winst groei en meer dan de helft houdt het zelfs op 10 procent.
Directeuren zijn zich wel bewust van Internet en elektronische handel. De meesten verwachten dat het on-line zakendoen de bedrijfsvoering de komende jaren grondig zal veranderen. Toch komt e-commercie pas op de vierde plaats van het prioriteitenlijstje, na de ontwikkeling van de arbeidsmarkt, de ontwikkeling van de conjunctuur en de binnenlandse concurrentie. Opmerkelijk is dat het vraagstuk van de buitenlandse concurrentie ondanks de globalisering van de wereldeconomie pas op de zesde plaats komt.
E-commercie verkeert bij de meeste bedrijven nog in een beginfase. Ze gebruiken het nog beperkt voor interactieve toepassingen. Het wordt door de directeuren tot op heden vooral als een ICT-vraagstuk gezien. De consequenties voor marktpositie en marktbewerking lijken tot op heden te worden onderschat, concludeert het NCD.
De directeur is overigens zeker geen digibeet meer: 55 procent van alle directeuren besteedt tussen de 10 en 50 procent van zijn tijd achter de PC, amper 5 procent zit nooit achter de computer.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs