Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Klantenwebforum bieden op bedrijfssite

30 oktober 2007 - 12:28ActueelCloud & Infrastructuur

Discussieforums en selfservice op het web vormen steeds belangrijker informatiebronnen voor consumenten. The Selfservice Company biedt bedrijven nu de mogelijkheid om selfservice faciliteiten uit te breiden met een webforum.

Binnen dit nieuwe concept, dat gebruik maakt van gecombineerde technologie van RightNow en Lithium, zorgt de koppeling met klantenservice voor een compleet klantbeeld, centrale regie en beheer.

Consumenten raken in toenemende mate vertrouwd met het raadplegen van selfservice applicaties op het web als bron van informatie. In plaats van de klantenservice van een bedrijf te benaderen gaat men zelf op zoek naar de benodigde informatie. De webforums vervullen in dit verband een belangrijke functie. Ze zijn voor consumenten steeds vaker dé plek om gebruikerservaringen uit te wisselen en een mening te vormen. Biedt een bedrijf geen forum aan dan creëert de consument zijn eigen forum om zijn mening actief te delen met andere.

The Selfservice Company stelt bedrijven nu in staat om de eigen selfservice faciliteiten uit te breiden met een webforum. Directeur Dirk Jan Dokman: "Het zelf opzetten van een forum biedt diverse voordelen. Allereerst voorziet een forum in een belangrijke behoefte van veel consumenten en is daardoor een uiting van klantgerichtheid. Ook kan de betrokkenheid van klanten bij je producten en diensten worden vergroot. Je stelt consumenten immers in staat om actief mee te praten en te denken. Daarnaast vormt een forum een geweldige bron van informatie met directe product feedback . Tenslotte kan een forum ook de afdeling klantenservice aanzienlijk ontlasten, omdat daar minder vragen binnenkomen."

De oplossing die The Selfservice Company biedt is gebaseerd op een samenwerkingsverband tussen RightNow Technologies en Lithium. In dit concept staat de integratie van webselfservice faciliteiten met forums centraal. Ook een koppeling met het contactcenter behoort tot de mogelijkheden. Dokman: "Mocht een forumvraag door medeklanten niet beantwoord worden, dan kan deze naar het contactcenter worden doorgestuurd. Ook kunnen daar de reacties gemodereerd worden en eventuele onjuistheden worden rechtgezet. Kortom: deze nieuwe mogelijkheid zorgt voor een nog betere integratie tussen selfservice én persoonlijk contact!"

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Luchtfoto van het datacenter-complex van Microsoft in Middenmeer.
    ActueelData & AI

    Microsoft breidt datacenter in Wieringermeer fors uit

    ActueelData & AI

    Amsterdams-Russische Nebius ‘hofleverancier’ van Microsoft

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    ActueelData & AI

    Kort: Databricks lievelingetje van investeerders, 18 miljoen smartphones in lades (en meer)

    Teamvalue
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een secure score van 80%: Zo doet Bizure dat.

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs