Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Proactief beheer resulteert in een verhoogde kwaliteit van dienstverlening bij Amsterdam Trade Bank

23 oktober 2007 - 11:053 minuten leestijdAchtergrondFinanciële dienstverleningBMC SoftwareSLTN
Heleen van Roon
Heleen van Roon

De Amsterdam Trade Bank richt zich op zakendoen in de Russische Federatie en andere voormalige GOS-staten. Ze maakt deelt uit van de Alfa Bank – de grootste particuliere commerciële bank in de Russische Federatie – en levert diensten met betrekking tot handelsfinancieringen, overboekingen en andere financiële diensten. In Nederland telt de bank circa 200 werkplekken.

Doelstelling

De Amsterdam Trade Bank had een aantal specifieke beheer doelstellingen.

  • Verbeteren van de beschikbaarheid van bedrijfskritische systemen;
  • Minder afhankelijk worden van kennis in "hoofden" van mensen;
  • Verlagen van ICT beheerkosten (meer doen met minder of hetzelfde aantal mensen);
  • Meer procesmatig werken.

Er was geen ruimte voor een uitgebreid verandertraject, procesmatig werken moest zo pragmatisch mogelijk worden gerealiseerd. Hierbij wilde men tegelijkertijd de processen en de ondersteunende software laten inrichten. De supportorganisatie van de ATBank was zeer reactief gedreven. Met de implementatie van default processen en SDE was het de bedoeling om de ICT-processen te stroomlijnen en pro-actief te kunnen werken door middel van monitoring van de infrastructuur, applicaties, databases en daarnaast de website response. Hier op aansluitend wilde de Amsterdam Trade Bank escalatie en notificatie van de verstoringen binnen de ICT-componenten via e-mail.

Oplossing

Na presentatie en demonstratie, de analyse, en het functioneel en technisch ontwerp werden BMC Service Desk Express en BMC Performance Manager Express geïmplementeerd. De implementatie bestond uit installatie en configuratie van de oplossingen, training on the job van de gebruikers en oplevering van gebruikersdocumentatie.

BMC Service Desk Express is een service management applicatie bedoeld voor ondersteuning van service management (beheer) processen. Hiermee kunnen onder andere de volgende processen worden ondersteund: Configuration management, Incident management, Problem management, Change management, Service Level management, Asset management, Purchasing.
BMC Performance Manager Express bewaakt de prestaties en beschikbaarheid van servers, applicaties en opslag- en netwerkapparatuur. Bewaking vindt plaats op afstand (zonder agent) en zonder software op de elementen die worden bewaakt. BMC Performance Manager Express bewaakt ook de prestaties en beschikbaarheid van webpagina's. Door zowel de infrastructuur als webpagina's in de gaten te houden, kan de ict-afdeling snel zien hoe problemen in de infrastructuur de ervaring van eindgebruikers beïnvloedt.

Behaalde voordelen

Het project is naar verwachting en tevredenheid opgeleverd aan de Amsterdam Trade Bank. Door de implementatie van BMC Service Desk Express is een aantal voordelen behaald:

  • Met de procesinrichting ondersteund door de software zijn de werkprocessen binnen ICT duidelijker en beter bestuurbaar geworden.
  • De eindgebruikers hebben eenduidige communicatielijnen naar de ICT afdeling en worden geïnformeerd over de voortgang van vragen, opdrachten en afhandeling van problemen.
  • Er is meer structuur in de werkzaamheden van de ICT medewerkers gekomen waardoor de belasting van de medewerkers lager is en de kwaliteit van de dienstverlening is verbeterd.

Door de implementatie van BMC Performance Manager Express kan de Amsterdam Trade Bank het proactief bewaken van de ICT elementen op infrastructureel en applicatief niveau op een zeer gebruikers- en beheervriendelijke wijze uitvoeren.

Door het proactieve beheer kan de Amsterdam Trade Bank nu verstoringen het hoofd bieden vóór haar interne klanten hier hinder van ondervinden, waardoor zij de kwaliteit van haar dienstverlening kan waarborgen richting de interne klant.

Waarom Inter Access?

Inter Access heeft in eerste instantie bij de ATBank een demoverzorgd van BMC Performance Manager Express. Naar aanleiding van deze demo is de ATBank zeer enthousiast geraakt over de BMC Software oplossingen. Als eerste stap is vervolgens naar tevredenheid een implementatie gedaan van BMC Performance Manager Express. Hiermee heeft Inter Access definitief het vertrouwen gewonnen en is later de beslissing genomen om Inter Access ook Service Desk Express van BMC Software te laten implementeren.

Meer over

Databases

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Hoe krijgen we weer grip op cloud-kosten?

    De enorme toename van public cloud gebruik binnen organisaties zorgt voor uitdagingen in de relatie tussen IT en Finance. Samen zijn ze de grip op de cloud-kosten kwijtgeraakt.

    Computable.nl

    Cybercrime Trendrapport 2024

    Een uitgebreide paper over de nieuwste bedreigingen en ruim 50 best-practices in beveiliging.

    Meer lezen

    ActueelFinanciële dienstverlening

    Kort: Mollie komt met betaalterminal Tap, Orange Quantum Systems schaalt quantumtesten op (en meer)

    ActueelSoftware & Development

    Kort: 10 miljoen voor Wuunder, TCS kennispartner verzekeraars, Frans factuurplatform naar Benelux (en meer)

    ActueelData & AI

    Kort: Salesforce koopt alsnog Informatica, datacenters openen deuren voor publiek (en meer)

    Stokje doorgeven
    ActueelCarrière

    Kort: Ceo Rosado van Outsystems doet stap terug, Kwetsbaarheidsdatabase EUVD ziet licht, Rabobank Pensioenfonds in zee met AZL (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Spoelstra Spreekt: Geld genoeg

    OpinieCarrière

    De cruciale rol van changemakers in onzekere tijden

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs