Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nutanix introduceert Power to the Partner

06 augustus 2018 - 13:093 minuten leestijdActueelInnovatie & Transformatie
Zamire Willems
Zamire Willems

Nutanix, een Amerikaanse virtualisatiespecialist, heeft het kanaalhandvest Power to the Partner geïntroduceerd. Investeren in Nutanix-partners staat hier centraal en niet alleen het behalen van zoveel mogelijk omzet. Jan Ursi, senior director EMEA, legt uit wat de focus van omzet naar mensen voor de onderneming en zijn partners betekent.

‘We spreken bewust niet meer van een partnerprogramma, maar over een ‘channel charter’, een partnerhandvest. Het programma zoals we dat kennen komt vaak met een set van strikte regels en verwachtingen’, zegt Ursi. Iets waar Power to the Partner volgens hem niet mee vergeleken kan worden. ‘In het verleden hebben wij ook wel partnerprogramma’s gehad, waarbij je een bepaalde categorie partners beloond, maar we hebben vastgesteld dat de oplossing van Nutanix óók een transformatie van het verdienmodel van onze partners met zich meebrengt.’


Zo zouden volgens hem inkomsten van partners niet langer voortkomen uit de veelal eenmalige verkoop van hardware, software, installatie- en configuratiediensten, maar gespreid uit diensten met toegevoegde waarde. Zoals bijvoorbeeld het bouwen van een virtuele desktop. ‘Mensen betalen alleen voor wat ze gebruiken. Tien jaar geleden verkocht je een groot project. Iedere eindklant die vandaag software aankoopt, doet binnen achttien maanden een verviervoudiging van de oorspronkelijke aankoop.’

Personaliseren

Toch kent ook het nieuwe kanaalhandvest drie partner-categorieën: pioneer partner, scaler partner en master partner. Is dat niet gewoon een andere benaming voor de alom bekende silver, gold en platinum statussen? ‘Nee, er is één groot verschil. In de traditionele wereld van partnerprogramma’s kun je bijvoorbeeld geen gold partner worden, als je niet een bepaalde omzet draait. Bij Power to the Partner kun je naar het volgende niveau, als je kunt laten zien dat je een bepaald project kunt dichttimmeren. Ongeacht de grote van het project, zo kan een kleine leverancier in Luxemburg net zo goed master partner worden als een grotere leverancier in Nederland, België of bijvoorbeeld Engeland’, aldus Ursi, die laat weten dat het bedrijf ook om die reden zones heeft gedefinieerd die rekening houden met de grootte van partners en het aantal medewerkers. ‘We hebben nagedacht over hoe we het channel charter kunnen personaliseren, zodat de partner succesvol kan zijn.’

Velocity-programma.
Onderdeel van het partnerhandvest Power to the Partner is het eerder dit jaar gelanceerde Velocity-programma. Een speciaal op het midden-en kleinbedrijf gericht programma, waarbij partners anders dan in het verleden geheel zelfstandig en autonoom op zoek kunnen naar zakelijke kansen en zonder tussenkomst van Nutanix deals kunnen sluiten. ‘Tijdens de deal-registratie wordt automatisch een controle gedaan, die daarna ook automatisch wordt goedgekeurd. We schrijven ook niet voor wat onze partners moeten doen, maar helpen ze onder meer met op maat gemaakte investeringsplannen’, aldus de senior director die verwacht dat partners door de vrijheid meer én sneller nieuwe deals binnenhalen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Sunil Dutt
    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    ‘Velocity biedt partners prikkels en mogelijkheden’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs