Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Websites voor e-handel voldoen niet

20 november 1997 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Websites voor elektronische handel leiden niet tot spontaan koopgedrag. De stap van inhoud naar transactiegerichte inhoud is vaak te groot. Het valt de gebruikers zwaar op basis van de verstrekte informatie een aankoopbeslissing te doen.

Ze haken dan ook gefrustreerd af. Dit stelt Forrester Research. Het onderzoeksbureau kwam op het 1997 Forrester Forum in Boston zelf met de oplossing voor dit probleem: zorg voor inhoud die het beste op gebied van web-inhoud, transacties en interactiviteit combineert.
Forrester noemt dit ’transactive content’: inhoudelijke informatie die de consument in beweging brengt. Je wordt ‘automatisch’ naar de aankoopbeslissing geleid, en kan geen belangrijke informatie missen. Eén van de sprekers tijdens het Forrester Forum was Dell-topman Michael Dell, die veel succes heeft met de verkoop van PC’s via Internet. Hij verwacht dat over een jaar of twee zeker de helft van de omzet via dit medium zal lopen. Dell stelt vast dat voor hem de elektronische handel sneller gaat dan verwacht. In Canada wordt al 25 procent van de omzet langs elektronische weg gerealiseerd, terwijl de doelstelling op 20 procent lag. In Japan verkoopt men al de helft van de PC’s voor de consumentenmarkt online.
Dell PC-maker geeft zoveel mogelijk informatie via Internet. Werknemers en klanten krijgen zo meer tijd om waardevoller dingen te doen. Klanten hebben toegang tot dezelfde informatie als de eigen service-ondersteunende medewerkers. Dell geeft twee adviezen. Probeer de Internet-commercie eerst uit in testgroepen. Gebruik prototypes. En zorg ervoor dat alle besluitvormers hierbij betrokken zijn.

Meer over

E-commerce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs