Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Servicedesk wordt spil bij netwerkbeheer

23 oktober 1997 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Pas eind deze eeuw komen volledig geïntegreerde en redelijk intelligente producten beschikbaar voor beheer van netwerken en informatiesystemen. In deze toolset is een sleutelrol weggelegd voor de consolidated service desk (csd).

Bradley Hecht, directeur van Decision Drivers, een onderdeel van Gartner Group, zette zijn visie op de beheertool-markt uiteen tijdens een conferentie in Amsterdam. De huidige tools kunnen alleen ‘reactief’ beheer aan van gedistribueerde omgevingen waarin client/server-applicaties een hoofdrol spelen. Volgend jaar verwacht Hecht de eerste software voor ‘pro-actief’ beheer. Tegen 2000 is deze software uitgegroeid tot een set van volledig geïntegreerde hulpmiddelen voor activiteiten alsautomated operations,service-level management, bandbreedteplanning en prestatie-analyse.
"Een basisvoorwaarde voor verdere integratie is een csd, een opslagplaats waarin alle gegevens over het netwerk- en systeembeheer worden verzameld en geanalyseerd." Van de zo’n 180 aanbieders nu blijven enkele over: degene die hun product uitbouwen tot een volwaardige bedrijfsbrede servicedesk-tool. Van de belangrijkste aanbieders van tools voor netwerkbeheer ontbeert alleen Tivoli nog servicedesk-software. Hecht verwacht dat Tivoli binnen een jaar een leverancier van helpdesk-producten opkoopt om de tool als subset in zijn beheersysteem te integreren.
De markt is nog klein en sterk verdeeld. De meeste bedrijven maken nog geen winst, maar worden naar verwachting de komende jaren succesvol. De ondernemingen die op Wall Street staan genoteerd doen goede zaken. "Het grootste probleem van bedrijven als Software Artistry, Applix, McAfee, Perigrine Systems en Remedy is het opzetten van distributiekanalen. Naarmate de pakketten in functionaliteit naar elkaar toegroeien, worden service en onderhoud de belangrijkste factoren waarop leveranciers zich kunnen onderscheiden", aldus Hecht.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs