Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Salesforce.com zet in op fors deel crm-markt

16 april 2004 - 08:45ActueelInnovatie & TransformatieGoogleSalesforceSiebel
Redactie Computable/Emerce
Redactie Computable/Emerce

Salesforce.com, de Amerikaanse onlinedienst voor relatiebeheer, hoopt de komende jaren een fors deel van de markt voor customer relationship management (crm) te veroveren. Dat vertelde de kersverse hoofd marketing, technologie en systemen Pat Sueltz tijdens een presentatie voor klanten, pers en analisten in Londen.

De onderneming presenteerde daar de laatste versie van de crm online dienst, die volledig door eindgebruikers aangepast kan worden, iets dat voor een asp (online software dienstverlener) nogal ongebruikelijk is.

Salesforce.com is een volwaardige online dienst, vergelijkbaar met eBay of Google, maar dan gericht op relatiebeheer. Anders dan traditionele asp bedrijven biedt Salesforce.oom niet op afstand toegang tot bestaande softwarepakketten, maar wel ongeveer dezelfde mogelijkheden als de crm-software van rivalen als Siebel. Klanten betalen echter op maandelijkse basis zonder langlopende contracten en tegen lage kosten (vanaf 125 dollar per maand). Het succes van Salesforce.com is concurrent Siebel niet ontgaan. Het levert nu ook hosting diensten, maar nog wel uitsluitend via derden.

Salesforce.com heeft 9500 klanten (met zo'n 150.000 gebruikers), voor het grootste deel kleinere bedrijven. Inmiddels heeft het bedrijf een aantal grotere ondernemingen als klant, waaronder, eBay, Google, AOL en Time Warner en Honeywell.

De komst van Sueltz zes weken terug was voor Salesforce.com groot nieuws. Zij leidde tot voor kort de succesvolle dienstendivisie van Sun Microsystems, die vorig jaar alleen al 3,6 miljard dollar omzet genereerde. “Ik was niet van plan om op te stappen,” vertelde Sueltz aan Emerce. “Maar Salesforce.com staat voor waar ik altijd in heb geloofd: netwerk computers.” Demonstratief droeg zij een button met een afbeelding die niets te raden overliet: 'weg met alle software'.

De beursgang van Salesforce.com wordt volgens analisten minstens even belangrijk als die van zoekmachine Google. De onderneming verwacht zelf rond de 115 miljoen dollar op te halen. Analisten taxeren het bedrijf op  700 miljoen dollar.

Het is echter nog maar zeer de vraag of de beursgang door kan gaan. De Securities and Exchange Commission (SEC) heeft Salesforce.com op de vingers getikt voor zijn boekhouding. Suetz wilde niet ingaan op details zolang het onderzoek gaande is.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Google voorlopig niet naar de beurs

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Salesforce.com kiest HTML5 voor CRM op tablet

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    CRM-markt groeit opnieuw met dubbele cijfers

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Product: Microsoft Dynamics CRM 4

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Salesforce.com: ‘Na SaaS gaan we nu PaaS grootmaken’

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    Salesforce.com verwelkomt nieuwe regiodirecteur

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs