Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

KLM breidt zelf-incheckmogelijkheid uit

07 januari 2004 - 23:00ActueelInnovatie & Transformatie
Rik Sanders
Rik Sanders

KLM heeft op Schiphol nieuwe apparatuur neergezet waarmee reizigers zelf kunnen inchecken en hun bagage kunnen afhandelen. Doel: het verkleinen van de wachtrijen.

KLM zegt op Schiphol het aantal incheckapparaten aanzienlijk te hebben uitgebreid en twaalf speciale bagage-afgiftepunten in gebruik te hebben genomen. Passagiers die niet via internet hebben ingecheckt of met een papieren ticket reizen kunnen zichzelf op de luchthaven alsnog inchecken via de selfservice-incheckapparaten.
 
Reist de passagier alleen met handbagage, dan kan hij of zij direct doorlopen naar de gate. Ruimbagage moet eerst worden afgegeven bij de bagage-afgiftepunten, waar volgens KLM in een halve minuut de bagage wordt ingenomen en reisdocumenten worden gecontroleerd. Met deze uitbreiding van haar elektronische dienstverlening tracht KLM de wachtrijen voor de incheck-balies te verkleinen.
 
De bouw van de bagage-afgiftepunten is gerealiseerd door Luchthaven Schiphol. Een verdubbeling van de capaciteit wordt gerealiseerd in april 2004. De luchtvaartschappij bood al incheck-diensten via internet of de reeds bestaande apparaten aan.
 
Passagiers reizend met een elektronisch ticket kunnen vanaf dertig uur voor vertrek via internet inchecken, een stoelkeuze maken en een instapkaart afdrukken. VolgensHet Utrechts Nieuwsblad boekt circa 18 procent van de KLM-passagiers nu elektronisch tickets. De luchtvaartmaatschappij wil dit percentage volgend jaar op 40 procent zien te krijgen.
 
Concurrent British Airways kondigde eind oktober aan 190 elektronische zelf-incheck-balies te installeren op Heathrow en andere luchthavens waarop de maatschappij vliegt. IBM gaat de installaties leveren. Het streven is passagiers binnen één minuut te laten inchecken. Ook kunnen zij via een aanraakscherm zelf stoelen kiezen of een hogere reisklasse aanvragen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    KLM stapt volledig over op e-ticket

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Easyjet gaat incheckprocedure automatiseren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs