Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Visitekaartjes drukken: dit is belangrijk

17 januari 20243 minuten leestijdWerkplek & BeheerDB Online Marketing BV

Ben je ondernemer, heb je een iets moois gecreëerd dat de wereld mag zien of heb je een andere reden om jouw gegevens te delen? Dan kunnen visitekaartjes de ideale oplossing voor je zijn: waar je ook bent, wie je ook treft, je hebt altijd de mogelijkheid om het woord over jou en je werk te verspreiden. Overweeg je zelf ook om visitekaartjes te drukken? Dan zijn hier enkele aandachtspunten om op te letten!

Basisgegevens

Het is natuurlijk de meest logische, maar hij moet toch benoemd worden: zorg dat je alle basisgegevens erop hebt staan. Hierbij hebben we het over je naam, de naam van je bedrijf of product, de link van je website, je socialmediagegevens, je 06 en je (e-mail)adres.

Heb je een logo en een slogan, vergeet dan ook zeker niet om deze erop te zetten. Indien mogelijk raden we ook aan een gedeelte blanco te houden, voor eventuele aantekeningen van de ontvanger.

Eerste impressie

Hoe een visitekaartje oogt, bepaalt of er nog contact wordt opgenomen of niet. Oftewel, de eerste indruk die je wekt is cruciaal. Originaliteit is hierin sleutel, want jouw visitekaartje moet opvallen tussen alle mogelijke andere kaartjes die de ander krijgt.

Je hoeft hiervoor niet te veel poespas toe te voegen; goedkope visitekaartjes kunnen in het eerste oogopslag al direct uitnodigen tot nader contact. Unieke kleuren en vormen zijn hier een voorbeeld van. Let echter wel op dat je kaartje niet te druk wordt; dit kan onprofessioneel ogen.

Doe eens gek

Los van het design van de opdruk, kan je het kaartje zelf ook op laten vallen. Denk bijvoorbeeld aan een kaartje in de vorm van het product dat je levert, zoals een kerstboom of gitaar. Of druk het letterlijk óp je product. Bijvoorbeeld op een koekje met glazuurletters.

Lukt dat niet met jouw dienst, of is dat gewoon niet jouw smaak, dan kan je nog voor een ander drukmateriaal kiezen. Een plastic of pvc kaartje oogt strak en zakelijk; een houten kaartje is huiselijk en uitnodigend. Bedrukking als glimmersteentjes, een magnetische achterkant of een reliëf in je kaart zijn andere voorbeelden van echte uitspringers.

Blijf bij jezelf

We zeiden al eerder dat de stijl bij jou met passen, en daar willen we hier extra nadruk op leggen. Laat je een visitekaartje drukken, zorg dan dat het ontwerp, het materiaal en zelfs de gegevens aansluiten bij wie jij bent en waar jij voor staat. Gebruik je geen sociale media, maak dan ook niet direct een leeg account aan zodat je het op je kaartje kan zetten; een account dat niets deelt, wordt niet altijd serieus genomen.

Zorg ook dat de uitstraling bij je past. Een hardhouten kaartje met krullende letters is niet de beste uitnodiging voor een keiharde zakenman met prijzen net zo scherp als zijn verkooppraatjes. Maar een strak, gelikt kaartje dat status uitstraalt, zou ook niet per se de eerste keuze zijn voor een klein zaakje met zelfgebakken muffins en peperkoek. Zorg dus niet alleen dat je kaartje een uitnodiging is voor verder contact, maar ook dat het een mooi, klein stukje is van jezelf.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    HP en de rode lijn van Fantasia naar The Future of Work

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    e-mail
    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft verhoogt drempel voor inkomende e-mail

    Rusland, hacker
    ActueelSecurity & Awareness

    AIVD deelt technische details van grote politiehack

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs