Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Nieuwe campagnes Fortis en Oracle

16 april 1998 - 22:00AchtergrondCarrière
Michiel Couzy
Michiel Couzy

Het financiële concern Fortis en automatiseerder Oracle zijn verwoed op zoek naar automatiseerders.

De verzekeraar hoopt binnen afzienbare tijd meer dan honderd IT-specialisten aan te trekken. Fortis is hiervoor een uitgebreide campagne gestart, waarbij het bedrijf radio, kranten, tijdschriften en abri’s gebruikt om de boodschap wereldkundig te maken. Tot nu toe werd de naam Fortis buiten de boodschappen gehouden. Dit in het kader van een zogenaamde prikkelactie, die de nieuwsgierigheid van belangstellenden moet opwekken. Een dezer dagen zal de naam van het concern uit de luidsprekers schallen en op de abri’s zichtbaar zijn.
Een onderdeel van de actie is de cd-rom Forcity, waarmee gebruikers door een virtuele stad kunnen wandelen. Onderweg krijgen ze op allerlei manieren informatie over Fortis. Ze kunnen ook converseren met toekomstige collega’s. De luide campagne lijkt niet te passen bij het imago van een financiële instelling. "Het is goed om dit beeld bij te stellen", meent een woordvoerder. De campagne heeft momenteel ongeveer achtduizend reacties opgeleverd. Meer dan tweehonderd mensen hebben gesolliciteerd en inmiddels zijn de eerste mensen aangenomen.

Menselijk beeld

Ook automatiseringsbedrijf Oracle startte vorige week een nieuwe wervingscampagne. In de advertenties van de onderneming zijn de bekende rode vlakken verdwenen. "Dit creëerde een verkeerd beeld van Oracle. Veel mensen denken dat Oracle alleen een werkgever is voor bollebozen. Verder zien velen ons als marktleider en associëren dit met onbereikbaar", aldus directeur Human Resources Willem Asman. De functies staan niet meer centraal in de advertenties. Oracle tracht in plaats daarvan een menselijk beeld van de onderneming te schetsen. De database-fabrikant zal dit jaar in Nederland ongeveer 300 mensen aannemen en verwacht volgend jaar 386 werknemers te werven.  MC
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Systeembeheerder blaast rechtszaak Coornhert af

    ActueelCarrière

    Kort: Kabinet steekt 430 miljoen in techindustrie, Defensie werft hackers (en meer)

    AchtergrondCarrière

    ‘Mbo’ers willen de it in, maar stagemuur houdt ze tegen’

    OpinieData & AI

    Van uitvoerder naar regisseur: hoe ai werk en talent samenbrengt

    Eddie van Marum
    Carrière

    Hoe de overheids-it minder afhankelijk wordt van externen

    M&A, Fusie & Overname
    ActueelSecurity & Awareness

    Cybersecurity is business

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs