Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.
©

Waar te beginnen als je internationaal wilt gaan?

12 september 20243 minuten leestijdCarrièreDB Online Marketing BV

Is je bedrijf dusdanig gegroeid dat je meer klanten kunt bedienen dan de Nederlandse markt je aanreikt? Dan is het tijd om de stap naar het buitenland te maken. Hier kun je een nieuw miljoenenpubliek aanboren en je bedrijf naar een nieuw level tillen. De beste manier om dit te doen, is door een goede online marketingcampagne op te zetten. Het voordeel hiervan is dat je dit vanuit Nederland kunt doen, terwijl je toch heel gericht potentiële klanten aanspreekt. Een professionele marketeer kan je h

De stap naar het buitenland begint online 

Om succesvol te zijn in het buitenland, moet je je potentiële klanten laten weten dat je bedrijf bestaat. De effectiefste manier om dit te doen, is met een online marketingcampagne. Je kunt gebruikmaken van allerlei kanalen om je vooraf bepaalde doelgroep te bereiken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan social media, maar ook het SEO-proof maken van je website valt hieronder. Een succesvolle campagne vraagt om een specialist die weet welke kanalen in het land waar jij wilt uitbreiden, het meest gebruikt zijn. Vandaar dat het verstandig is om een marketingbureau in te schakelen dat ervaring heeft met internationale campagnes. Denk bijvoorbeeld aan Seeders Cross Border marketing. Een dergelijk bedrijf beschikt over een groot netwerk aan websites die kunnen bijdragen aan het succes van je bedrijf. 

Hoe ziet een Cross Border Marketing Campagne eruit? 

Benader je een specialist, dan zal deze met je kijken naar wie je doelgroep precies is. Vervolgens wordt gekeken naar welke kanalen deze persoon gebruikt zodat je hem heel gericht kunt targetten. Weet je de aandacht van je doelgroep in het buitenland te vangen, dan is het vervolgens belangrijk dat hun bezoek aan je website, ook iets oplevert. Vandaar dat de specialist ook zal kijken naar hoe de conversie verhoogd kan worden. Hiermee wordt bedoeld dat je site geoptimaliseerd zal worden, zodat een bezoeker uiteindelijk een klant wordt. Een effectieve campagne wordt voortdurend gemonitord en aangepast zodat je steeds optimaal resultaat mag verwachten. Vaak zie je al snel dat je site beter gevonden wordt en dat deze dus meer bezoekers trekt. Een goede marketingcampagne kan daarom altijd uit. Informeer bij de specialist om te horen wat ze voor jou kunnen betekenen. 

Kun je zelf een online marketingcampagne uitvoeren? 

Misschien vraag je je af of je ook zelf een marketingcampagne kunt opzetten. Je kunt dit inderdaad ook zelf doen. Toch is dit niet aan te raden. Een goed resultaat vraagt namelijk veel kennis en vaardigheden. Een specialist beschikt hierover waardoor je sneller een beter resultaat kunt verwachten. Dat bespaart je heel veel tijd en die tijd kun je besteden aan waar jij goed in bent. Door iedere taak over te laten aan de persoon die hierin gespecialiseerd is, zul je zien dat je een beter resultaat zult bereiken op de langere termijn. Het spreekt voor zich dat dit ook tot een betere omzet zal leiden.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Onrust bij Simac door nieuw functiehuis

    ActueelCarrière

    Kort: Gezamenlijke editie ICT&Logistiek en Logistica Next, opnieuw reorganisatie bij Microsoft (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Paul Broekhuizen leidt Fsas Benelux, Brink Software verkocht (en meer)

    ActueelCarrière

    Kort: Brunel viert 50ste verjaardag, Wortell wint gunning veiligheidsregio (en meer)

    ActueelSecurity & Awareness

    Vaarwel C++ en C: VS zetten in op memory safe-programmeertalen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs