Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

De eerste 3 stappen van een effectieve recruitmentstrategie

21 oktober 2022Innovatie & Transformatie

De juiste mensen binnenhalen voor jouw organisatie is in de huidige kandidaat gedreven markt een interessante (en leuke) uitdaging.

Daar heb je een recruitment plan voor nodig – je doel is immers om de vacatures succesvol in te vullen. 

Wat komt er allemaal kijken bij het maken van zo’n recruitmentplan? De eerste drie – van de in totaal negen – stappen worden hier alvast uitgelegd: 

1.      Strategy & alignment 

Een recruitmentplan moet aansluiten op de plannen van de organisatie. Stap één draait dus om het businessplan. Een plan waaruit blijkt dat je weet waar je staat en waar je naar toe wil. Dat zorgt ervoor dat duidelijk wordt wat je nodig hebt om jouw doelen te behalen. Ook niet onbelangrijk voor is het beschikbare budget. 

2.      Awareness 

Voor het creëren van awareness moet je aan je employer brand bouwen. De positieve impact die een goed employer brand heeft op werkzoekenden wordt door veel bedrijven nog steeds onderschat. 95% van de werkzoekenden vinden dit belangrijk en 69% solliciteert liever niet bij een bedrijf zonder sterk employer brand. Bouwen aan een employer brand betekent onder andere dat je de interne en externe communicatie goed op elkaar moet afstemmen. 

3.      Interest 

Zorg ervoor dat je weet wie jouw doelgroep is. Wat vinden ze belangrijk en wat zijn hun interesses? Met kennis en inzicht kun je de ideale kandidaat bereiken. Dat doe je met een krachtige boodschap door de juiste middelen in te zetten. 

Zijn jouw bedrijfsdoelstellingen duidelijk? Weet iedereen binnen de organisatie welke mensen jullie zoeken en worden openstaande vacatures actief door jullie eigen medewerkers gedeeld? Zijn jullie zichtbaar op plekken waar de doelgroep zich bevindt? 

Als je geen duidelijke antwoorden op bovenstaande vragen hebt, is er werk aan de winkel. Daarna ben je pas toe aan de volgende stappen van het recruitmentplan. Veel organisaties kunnen hier hulp bij gebruiken. Dit kun je doen door vaste recruiters aan te nemen, maar je kunt ook kiezen voor interim recruitment die jou tijdelijk helpt om orde op zaken te stellen. In een korte tijd kan een interim recruiter jouw organisatie ondersteunen in het recruitmentvraagstuk. Daarna kun jij succesvol de volgende stappen nemen binnen het recruitmentplan. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs