Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

IBM koopt webanalist Coremetrics

16 juni 2010 - 08:47ActueelData & AIIBM
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Ict-leverancier IBM heeft overeenstemming bereikt over de inlijving van Coremetrics. Dat bedrijf levert webanalyse-software die wordt ingezet bij marketingcampagnes. De 230 medewerkers van het bedrijf uit de Amerikaanse staat Californië stappen over naar IBM. Van de overname zijn geen financiële details bekendgemaakt. Naar verwachting wordt de overname in het derde kwartaal van 2010 definitief afgerond.

Coremetrics levert software die analyseert wat consumenten op internet schrijven over producten en diensten. De software wordt gebruikt bij marketingcampagnes. Door de commentaren van consumenten te analyseren kan een gerichte marketingcampagne worden opgebouwd.

Het overgenomen bedrijf wordt ondergebracht in het applicatie- en integratie middleware portfolio van IBM. Dat bedrijfsonderdeel levert onder andere de backbone van transactieprocessen via internet en voor grote bedrijven in de detailhandel en ondersteunt de achterkant van de websites van die retailers.

De software van Coremetrics wordt ingezet voor de analyse van ongeveer 2100 merken in verschillende branches. De programmatuur wordt onder andere gebruikt door Bank of America, hotelketen Holiday Inn en vliegmaatschappij Virgin Atlantic Airways. De software wordt als webdienst geleverd, zo moeten bedrijven die de programmatuur gebruiken sneller inspringen op trends onder hun klanten.

Analyse steeds belangrijker

IBM rust geleverde hardware voor opslag van bedrijfsgegevens steeds vaker uit met software om die gegevens te analyseren. Die informatie moet leiden tot het verbeteren van de concurrentiepositie van organisaties. Een belangrijk onderdeel van die strategie is het voorspellen van klantgedrag en -behoeften en verbetering van bedrijfsresultaten met behulp van voorspellende analyses.

Big Blue lijfde in 2009 maker van analysesoftware SPSS in. In 2007 trok het bedrif 5 miljard dollar uit om bi-bedrijf Cognos over te nemen.

Meer over

Business IntelligenceECM

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    AchtergrondData & AI

    SPSS: IBM stond bovenaan ons favorietenlijstje

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    IBM neemt analysesoftwaremaker SPSS over

    Computable.nl
    ActueelData & AI

    IBM legt vijf miljard dollar op tafel voor Cognos

    IBM
    ActueelData & AI

    IBM koopt big data-specialist Vivisimo

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    IBM neemt Blade Network Technologies over

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    IBM betaalt half miljard voor marketingsoftware

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs