Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De Nieuwe Unie gaat klantgerichter communiceren

15 februari 2008 - 13:14AchtergrondData & AIDe UnieSmartsite
Diederik Toet
Diederik Toet

Woningcorporatie De Nieuwe Unie uit Rotterdam is één van die bedrijven die al in een vroeg stadium zich bewust was van het belang van klantgericht communiceren. Eerste stap van een gefaseerd plan was de publieks website.

Kostenbesparingen

Het beantwoorden van vragen van huurders kan bij woningcorporaties een aanzienlijke kostenpost vormen. Omdat veel van deze vragen regelmatig terugkomen ligt het voor de hand om te automatiseren. Dat de klant voorop staat straalt de website zeer duidelijk uit. Informatie wordt naar doelgroep aangeboden en vanuit een vraaggerichte benadering.
Een belangrijke andere lastenverlichting voor de contactmedewerkers van De Nieuwe Unie is de mogelijkheid om on line reparatieverzoeken in te dienen. Huurders hoeven niet meer te bellen, kunnen specifiek aangeven waar het om gaat en weten meteen of een bepaald defect binnen hun eigen verantwoordelijkheid ligt.

Intranet: medewerkersplatform

Een tweede intitiatief van De Nieuwe Unie betreft het intranet en ook hiervoor werd gekozen voor Smartsite.
De interne communicatie binnen De Nieuwe Unie is, als bindmiddel tussen medewerkers, van groot belang. De intranetsite krijgt dan ook een belangrijke functie binnen de organisatie. Om het gebruik van het intranet te stimuleren – als bron van de meeste informatie – zullen er diverse interactieve elementen geïmplementeerd worden zoals een discussieplatform, een evenementenagenda en een stellingplatform.

Personalisatie

Het gebruiksgemak van het intranet wordt verder verhoogd door informatie afgestemd op het individu aan te bieden. Een medewerker kan zich abonneren op de informatie die hij wenst. Een e-mail verwittigt medewerks als er nieuwe informatie beschikbaar is die voldoet aan het door hen opgegeven profiel.
Dit wordt bereikt door de te publiceren informatie te voorzien van trefwoorden. Het mechanisme van het opstellen van een eigen profiel wordt gedaan door de standaard Smartsite module ‘Personalisatie'.
De intranetsite is nog lang niet het laaste ‘on line-initiatief' van de ambitieuze Nieuwe Unie – nieuwe projecten zijn inmiddels alweer van start gegaan. Daarbij geeft Smartiste hun onafhankelijkheid en flexibiliteit ten aanzien van steeds veranderende publicatie-omstandigheden.

Meer over

DienstenECMIntranet

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelCarrière

    Kort: Ernst-Jan Stigter directeur Sopra Steria Nederland, nepmails namens de NCSC (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs