Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Sony Ericsson maakt strategie voor 2007 kenbaar op 3GSM World Congress

20 februari 2007 - 08:135 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurSony Ericsson

3GSM World Congress, Barcelona – Sony Ericsson kijkt daags na het 3GSM World Congress voldaan terug op een enerverende week. De aankondigingen die op de vooravond van het congres gedaan zijn, werden uitermate goed door de vakpers ontvangen. Bovendien werd de K800i verkozen tot ‘Best 3GSM Mobile Handset’ op de GSM Association’s Global Mobile Awards 2007. Met de presentatie van de nieuwe modellen spreekt het bedrijf een duidelijke ambitie uit. Sony Ericsson wil de toegankelijke keuze worden voor een immer groeiend miljoenenpubliek.

Verbreding en verdieping portfolio
President van Sony Ericsson, Miles Flint: "In de eerste vijf jaar hebben we succesvol de reputatie weten op te bouwen van ambitieuze speler op de mobiele telefoon markt. Dit gaan we verder uitbouwen en verdiepen met producten als de W880i, de superdunne high performance 3G Walkman, die nog deze maand op de markt zal komen. Wij weten wat de consument wilt! Door meer mid- and low-end telefoons op de markt te brengen, zoals de K550i Cyber-shot and the W200i Walkman phone, maken we bovendien het merk Sony Ericsson toegankelijk voor een breder publiek. Ons doel is om het ervaren van Sony Ericsson kwaliteit voor ieders portemonnee bereikbaar te maken. Van onze high-end telefoons tot onze nieuwe telefoons die primair gericht zijn op bellen en sms' en, zoals de J110i, J120i, K200i en K220i.

Winnende combinaties
2006 was een recordjaar wat betreft verkoop, netto inkomen en winst voor Sony Ericsson. Het bedrijf heeft 60 miljoen muziektelefoons verkocht, waarvan 17 millioen uit de Walkman Phone serie. In dezelfde periode werden 4,5 miljoen Cyber-shot telefoons verkocht. Het gaat hierbij om de K800i, die de prijs voor beste telefoon binnensleepte welke jaarlijks door de GSM Association tijdens het 3GSM congres wordt uitgereikt. De K800i is de eerste uit de vorig jaar geïntroduceerde lijn van Cyber-shot telefoons. Deze serie telefoons combineert een topkwaliteit 3.2 megapixel camera met een mobiele telefoon waarmee snel en eenvoudig beelden mee kunnen worden uitgewisseld en gedeeld.

Voor meer informatie over deze award, zie het volledige internationale persbericht op: http://www.sonyericsson.com/latestnews/award.

Aankondigingen eerste kwartaal
Sinds het begin van het jaar heeft Sony Ericsson een serie aankondigingen van nieuwe producten gedaan die de positieve klim van vorig jaar verder voortstuwt. In Europa zijn negen nieuwe telefoons aangekondigd en in Japan heeft NTT DoCoMo, Inc. twee nieuwe telefoons door Sony Ericsson aangekondigd, waaronder de eerste telefoon met mobiele tv functionaliteit die het Sony submerk BRAVIA draagt.
Bovendien heeft Sony Ericsson haar eerste HSDPA product aangekondigd, een Tri-Band HSDPA/UMTS en Quad-Band EDGE/GPRS PC300 Mobile Broadband PC Card voor laptops. Verder introduceert Sony Ericsson een ruime hoeveelheid nieuwe accessoires waarmee consumenten nog meer kunnen genieten van entertainment en communicatie ‘on the move'.

Prijsstrategie
Om telefoons voor een lagere prijs op de markt te kunnen brengen, moeten er verbeteringen gemaakt worden in de cost efficiency bij de productie van grote volumes en tegelijkertijd moet de kwaliteit behouden worden. Daarom heeft Sony Ericsson eind januari haar plannen aangekondigd om telefoons te gaan produceren in Chennai, India, samen met Flextronics and Foxconn, die als global outsourcing manufacturing partners fungeren. Hiermee kan Sony Ericsson aantrekkelijke producten voor een nog concurrerende prijs bieden, vooral aan de onderkant van de portfolio.

UIQ
Net voor het 3GSM World Congress heeft Sony Ericsson de acquisite afgerond van het Zweedse software bedrijf UIQ Technology AB. Het bedrijf is overgekocht van Symbian Ltd nadat de verkoop volledig goedgekeurd was. UIQ zal een volledig onafhankelijke organisatie blijven. Tijdens het 3GSM congres riep Miles Flint andere mobiele telefoon fabrikanten op om een licentie op UIQ te nemen of aandeelhouder te worden. Verder benadrukte hij het belang van een sterk en onafhankelijk open user interface platform van verschillende mobiele telefoon producenten.

Voor meer informatie over UIQ, zie het volledige internationale persbericht op: http://www.sonyericsson.com/latestnews/uiq. Meer berichten over de stategie voor het ontwikkelen van UIQ Technology zullen de komende maanden volgen.

Miles Flint, president en Max van den Berg, general manager Benelux
Miles Flint besluit: "We starten het jaar vanuit een sterke positie. We hebben nooit eerder in het jaar een serie nieuwe producten aangekondigd die ook nog eens een breder prijzenspectrum heeft dan ooit tevoren. Als we vooruit kijken verwachten we dat er dit jaar miljoenen meer mensen de voordelen van een Sony Ericsson telefoon zelf zullen ervaren. Hiermee hebben we een sterk uitgangspunt voor een verdere groei van ons marktaandeel dit jaar."

Max van den Berg, general manager van Sony Ericsson sluit zich hier volledig bij aan. "We hebben net een topjaar achter de rug. Niet alleen qua sales, maar ook op kwaliteit hebben we uitstekend gescoord. Zo zijn we in Nederland supertrots op het resultaat van het onderzoek van besteproduct.nl, waar we als beste merk naar voren komen.
We hebben hier inderdaad mee bewezen dat we in staat zijn goed te identificeren wat de consument wilt. Met de recente aankondigingen van nieuwe telefoons en accessoires zetten we een duidelijke strategie neer: we gaan voor verbreding en verdieping van onze portfolio om hiermee een nog grotere afzetmarkt te bedienen. Er zal dan ook binnenkort een Sony Ericsson op de markt zijn die bij ieders smaak én budget past. Met deze portfolio zullen we in 2007 in staat zijn onze top 3 positie in de Nederlandse markt verder te versterken!"

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs