Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Business Objects past middenmarktstrategie aan

05 februari 2007 - 12:45ActueelGovernance & PrivacyBusiness Objects
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Business Objects lanceert een nieuw productportfolio dat business intelligence-software voor de gehele middenmarkt beschikbaar maakt. Gekoppeld aan de lancering vernieuwt de softwareleverancier zijn strategie die gedurende 2007 steeds meer gestalte moet krijgen.

Het jaar 2007 staat voor Business Objects in het teken van aanpassing. Naast het enterprisesegment maakt het bedrijf zijn BI-software beschikbaar voor de totale middenmarkt. In grote lijnen vernieuwt Business Objects vier onderdelen van zijn huidige middenmarktstrategie. Zo zet de softwareleverancier een end-to-end organisatie op die partners gedurende de gehele lifecycle ondersteunt. Ook komt Business Objects per direct met een 'instap' productlijn onder de naam Standard Edition. Dit BI-pakket is te koop vanaf 20.000 euro. In het tweede kwartaal volgt de Professional Edition en in het laatste kwartaal van 2007 komt de laatste lijn, de Premium Edition, voor de middenmarkt beschikbaar. Verder gaat Business Objects vanaf nu al zijn professionele services voor de middenmarkt via partners doen en krijgt dit middensegment een complete webvertegenwoordiging.

Simpel maken
"Bedrijven met 100 of 200 tot 300 medewerkers krijgen vaak voor het eerst met business intelligence te maken", legt Todd Rowe, vice president worldwide mid-market business, uit. "Daarom willen we het simpel voor ze maken. Voor partners maken we het interessant door hen de mogelijkheid te bieden bovenop onze oplossingen hun eigen oplossing te bouwen. Die verkopen ze onder hun eigen naam en ze vergaren ook het intellectueel eigendom. De komende maanden willen we zodoende een hele catalogus gaan ontwikkelen met op ons gebouwde partneroplossingen. De enterprisemarkt voor BI kent vijf topspelers die 80 procent van de markt in handen hebben, voor de middenmarkt ligt dat totaal anders. Daar zijn nu ongeveer twintig bedrijven verantwoordelijk voor 80 procent van de handel en dus valt daar nog veel marktaandeel voor ons te pakken. De komende twee tot drie jaar zal er consolidatie optreden en daarna denken wij de grootste te zijn. We bouwen een sterk businessmodel voor ons kanaal op en hopen zo de loyaliteit van onze partners te winnen."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Websites lappen Europese Toegankelijkheidswet aan hun laars

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs