Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Websites voor e-handel voldoen niet aan de vraag

20 november 1997 - 23:00AchtergrondCloud & Infrastructuur
Correspondent
Correspondent

Websites die zijn opgezet voor elektronische handel, leiden niet tot spontaan koopgedrag. De stap van ‘content’ naar transactiegerichte inhoud is vaak te groot. Het valt de gebruikers zwaar op basis van de verstrekte informatie een aankoopbeslissing te doen. Ze haken dan ook gefrustreerd af.

Dit is de mening van Forrester Research. Het onderzoeksbureau kwam op het 1997 Forrester Forum in Boston zelf met de oplossing voor dit probleem: zorg voor inhoud (content) die het beste op gebied van web-content, transacties en interactiviteit combineert.
Forrester noemt dit ’transactive content’, ofwel inhoudelijke informatie die de consument in beweging brengt. Je wordt als het ware automatisch naar de aankoopbeslissing geleid. De consument kan daarbij onmogelijk belangrijke informatie missen. Alles past naadloos op elkaar. De meest voorkomende problemen die het gebruik van computers met zich meebrengt, worden omzeild. Consumenten kunnen op een natuurlijke manier al bladerend komen tot een transactie. Potentiële klanten stellen vragen, krijgen antwoorden en nemen beslissingen, voordat ze uiteindelijk tot een transactie over gaan.

Dell verkoopt wel

Een van de sprekers tijdens het Forrester Forum was Dell-topman Michael Dell, die veel succes heeft met de verkoop van PC’s via Internet. Hij verwacht dat over een jaar of twee zeker de helft van de omzet via dit medium zal lopen. Dell stelt vast dat voor hem de elektronische handel sneller gaat dan verwacht. In Canada wordt al 25 procent van de omzet langs elektronische weg gerealiseerd, terwijl de doelstelling op 20 procent lag. In Japan verkoopt men al de helft van de PC’s voor de consumentenmarkt ‘online’.
De PC-maker geeft zoveel mogelijk informatie via Internet. Werknemers en klanten krijgen zo meer tijd om waardevoller dingen te doen, aldus Dell. Klanten hebben toegang tot dezelfde informatie als de eigen service-ondersteunende medewerkers. Michael Dell gaf zijn gehoor twee adviezen. Probeer de Internet commercie eerst uit in testgroepen. Gebruik prototypes. En zorg ervoor dat alle besluitvormers hierbij betrokken zijn.

Meer over

E-commerce

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Computable.nl

    Virtualisatie heruitgevonden met VM’s en Containers

    15 redenen om bestaande virtuele machines te behouden en ruimte te creëren voor vernieuwing

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Clingendael waarschuwt: Nexperia-ingreep kan uitmonden in geopolitieke chipcrisis

    Innovatie & Transformatie

    It als groeimotor? Alleen met een plan

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    e-mail lost silent drop smishing
    Security & Awareness

    Kort: Bank-smishing x10, Microsoft silent drops lopen spuigaten uit (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Minister vreest Chinese spelletjes om Nexperia vleugellam te maken

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs