Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Chatbot

Ingenico Group pronkt met IBM Watson-chatbot

17 juni 2019 - 15:20Awards NieuwsGovernance & PrivacyComputableIgencio Group

De van oorsprong Franse betaaldienstverlener Ingenico Group heeft een chatbot geïntroduceerd die klanten in gewone mensentaal te woord staat. De chatbot maakt gebruik van natural language processing (nlp) van IBM Watson. Daardoor moet bijvoorbeeld in een verkoopgesprek tussen consument en chatbot een normaal menselijk gesprek ontstaan. De chatbot spreekt ook Nederlands. Voor de algemene jury van de Computable Awards 2019 reden om Ingenico Group te nomineren in de categorie Leverancier van het Jaar voor het MKB.

De chatbot van Ingenico, dat ook gevestigd is in Nederland en België, begrijpt specifieke nuances in taal en taalgebruik en kan goed omgaan met natuurlijke variaties in de communicatie tussen individuen. Daardoor kan de chatbot snel en adequaat reageren op de specifieke wensen van de gebruikers, in een groot aantal talen. Het nieuwe ai-component van IBM Watson zorgt ervoor dat klanten in minder stappen hun bestelling kunnen afronden. Dat moet leveranciers helpen om de conversie te verhogen, bijvoorbeeld doordat gebruikers aan de bot vertellen wat ze willen kopen en direct de betaling en aflevering regelen.

De chatbot is ontwikkeld voor gebruik in de detailhandel, horeca, reis- en vrijetijdsbranche. Door de bot kunnen bedrijven die deze inzetten ook buiten kantooruren het gesprek aangaan met geïnteresseerden. Bovendien biedt de chatbot de mogelijkheid om waardevolle informatie te vergaren over de wensen en behoeften van consumenten. Daardoor kunnen bedrijven hun aanbod beter afstemmen op de veranderende behoeftes van klanten. De chatbot is ontwikkeld in samenwerking met ontwikkelaars van JoinedApp. De chatbot maakt gebruik van Ingenico’s betaal-api.

Terug naar de overige genomineerden

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    Awards NieuwsGovernance & Privacy

    Blockstart maakt mkb concurrerend met blockchain

    Awards NieuwsGovernance & Privacy

    Expertisecentrum Cyberweerbaarheid begeleidt mkb

    Juichen
    Awards NieuwsCloud & Infrastructuur

    Amazon etaleert zichzelf met Storefronts

    ActueelGovernance & Privacy

    Computable nomineert 10 mkb-leveranciers

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Aanmelden Computable Awards 2019 van start

    abdij bier abdijbier paters
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Abdijbroeders gaan aan de ict

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs