Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Steengoede online marketing is cruciaal voor je onderneming

17 februari 20234 minuten leestijdChannelCloud & Infrastructuur

Om een product, dienst of merk succesvol te vermarkten, heb je goede marketing nodig. Klanten moeten weten dat je er bent. Dat je product of dienst er is. Goede marketing is dan ook onmisbaar. Je hebt klanten nodig. Het werven van klanten is een doorlopend proces en stopt nooit. Het is tijdrovend en intensief, marketing is een pull-strategie om klanten in grote aantallen naar je toe te trekken.

Traditionele marketing: schieten met hagel

Traditionele marketingmethoden, zoals tv-reclame of billboards, hebben een breed bereik, maar zijn vaak duur en de resultaten zijn moeilijk te meten. Ook is het schieten met hagel. Er komen vrijwel altijd klanten uit je campagnes, maar je hebt weinig invloed op waar je materiaal terecht komt. Je bereikt wel veen mensen, maar daarvan wordt vaak maar een klein deel klant. Hagel blijft dus hagel.

Online marketing: gerichter en kostenefficiënter

Online marketing daarentegen biedt bedrijven een meer gerichte en kostenefficiënte manier om hun doelgroep te bereiken. Het is eenvoudiger om online campagnes te meten en direct aan te passen. Maar ook om -in tegenstelling tot traditionele marketing- je doelgroep te segmenteren. Online marketing is anno 2022 één van de belangrijkste aspecten van het runnen van een succesvol bedrijf. Als jij denkt dat je er vandaag de dag nog onderuit kunt, zit je er naast.

Voordelen van online marketing

Een van de grote voordelen van online marketing is dat het opbouwen van een relatie met je (potentiële) klant voor een deel geautomatiseerd gebeurt. Het scheelt je tijd, waardoor je minder tijd kwijt bent aan acquisitie.

Verder: 

  • Is er met online marketing meer interactie met je doelgroep mogelijk;
  • Bereik je veel gerichter je doelgroep, zeker met online adverteren;
  • Is je bereik veel beter meetbaar.

Per situatie verschilt het nog eens en zo zijn er ook nog meer voordelen te noemen, zoals het beter in de hand hebben van je budgetten. En zoals eerder aangegeven live kunnen bijsturen.

Waar online marketing een onderdeel is van marketing, kent online marketing zelf ook weer verschillende onderdelen:

  • zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • online advertenties (PPC, SEA, social ads)
  • socialemediamarketing
  • contentmarketing
  • e-mailmarketing

Met socialemediamarketing doelen we op eigen content op sociale media, al zou je ook social ads onder socialemediamarketing kunnen scharen.

De overstap naar online en hybride business

Veel bedrijven zagen op tijd dat zakendoen begon te veranderen. Ook zagen ze op tijd de voordelen van het internet voor de groei van hun organisaties, en investeerden in hun  online aanwezigheid. Grote merken zoals DA, Kruidvat en Hema, maakten de stap naar online.

Ook kleine ondernemers kunnen deze stap prima maken. Ze hebben geen log bestuur en bewegen dus sneller. Kijk hoe jij je onderneming hybride kunt maken en combineer een fysieke winkel met een webshop. Zorg dat je zichtbaar wordt op sociale media en vindbaar via Google.

Zelf je online marketing doen

Je hoeft je marketing niet altijd uit te besteden aan een marketingbureau. Je kunt ook je online marketing zelf doen, zoals de eigenaar van Appartement huren Ibiza ook doet. Er zijn verschillende platformen waar je veel kunt leren over online marketing zodat je het zelf kunt toepassen, zoals Marketingschool.nl.

Ondernemen in coronatijd

De coronacrisis heeft een enorme impact gehad op de wereldwijde economie en legde pijnlijk bloot hoe groot de noodzaak is om een hybride businessmodel te hebben. Veel bedrijven waren niet hybride en zagen hun omzet instorten toen fysiek winkelen aan banden gelegd werd.

Versterk je merk

Marketing is niet alleen belangrijk omdat het zorgt voor meer omzet. Het is ook een geweldig hulpmiddel om je merk te versterken. Door je marketinginspanningen na de coronacrisis te verhogen, creëer je een voorsprong op je concurrenten. Het helpt je ook om je klanten te bedienen, nieuwe markten en doelgroepen te bereiken, je merk te versterken en je omzet te verhogen.

Vergeet daarbij de voordelen van online marketing niet. Door te investeren in digitale marketingstrategieën zoals SEO, e-mailmarketing en social media-marketing, vergroot je je bereik.

Grote invloed op klanttevredenheid

Zo bereik je meer klanten, waardoor je makkelijker je omzet vergroot. Uiteindelijk hebben je marketinginspanningen ook grote invloed op je klanttevredenheid. Een goede marketingstrategie zorgt ervoor dat je klanten zich gewaardeerd voelen en zich meer verbonden voelen met je merk.

Ga dus vandaag nog aan de slag met je onlinemarketingstrategie om je bedrijf succesvol te laten groeien. Juist nu.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs