Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

CRM Partners verzorgt klantsysteem OmniCRM voor KPN

16 november 2017 - 10:123 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieCRM PartnersKPN
Christel Dieleman
Christel Dieleman

KPN en CRM Partners hebben opnieuw de handen ineen geslagen. De nieuwe overeenkomst houdt in dat CRM Partners het support en beheer van OmniCRM voor KPN gaat uitvoeren. Als onderdeel van de hernieuwde samenwerking schakelen de bedrijven over naar een gezamenlijke werkwijze op basis van DevOps. Hierbij worden de teams samengesteld uit ontwikkelaars en beheerders van zowel KPN als CRM Partners. De nieuwe samenwerking behelst de periode 2017-2018.

CRM Partners ontwikkelde samen met KPN OmniCRM, een klantsysteem waarmee klantenservicemedewerkers vanuit één omgeving de klant kunnen herkennen en helpen. Dit systeem is geleidelijk uitgerold en verving een handvol applicaties waarmee eerste gewerkt werd. Door zoveel mogelijk losse applicaties uit te faseren of te integreren met OmniCRM, beperkt KPN de opleidingskosten en kosten voor vernieuwing van bepaalde systemen. Bovendien kan KPN door te werken vanuit één interface de klant sneller en beter bedienen. Zo is de average handling time (aht) per telefoongesprek aanzienlijk gedaald. Na de grote uitrol van OmniCRM één jaar geleden heeft KPN de medewerkers- en klanttevredenheid zien stijgen.

Hybride teams

Peter van der Wal, manager ict bij KPN: ‘Crm is voor ons een belangrijk middel om onze klanten beter te kunnen helpen en dichter bij hun te staan. De expertise van CRM Partners heeft ons de afgelopen jaren daarbij geholpen. Nu OmniCRM succesvol is geïmplementeerd, willen wij met onze it-afdeling de volgende stap zetten. Door samen met CRM Partners over te stappen naar DevOps en met hybride teams te werken, zijn wij in staat om nog sneller en beter in te spelen op de behoeften van onze klanten en medewerkers.’

Oedse de Boer, managing director bij CRM Partners Customer Service: ‘Organisaties zullen structureel moeten werken aan de verbinding met klanten. Met OmniCRM beschikt KPN over de functionaliteit om juist dit te bewerkstelligen. Vanuit één applicatie kunnen klantenservicemedewerkers nu de klant herkennen en helpen, zonder te hoeven schakelen tussen vijf verschillende applicaties. Dat KPN nu de volgende stap wil zetten en zelf meer de leiding wil nemen richting de toekomst, kan ik alleen maar aanmoedigen. Ik vind het een mooi compliment dat KPN opnieuw voor ons heeft gekozen om deze transitie te begeleiden.’

CRM Partners werd in 2005 opgericht door Emiel Putman. Het bedrijf beschikt over 180 medewerkers, verspreid over drie businessunits: CRM Partners in Barneveld, in het Duitse Eschborn en het nieuwe CRM Partners Customer Service in Amersfoort. Het bedrijf is van oorsprong Nederlands en maakte in 2011 de eerste internationale stap naar Duitsland. Sinds 2015 is het ook actief in het Verenigd Koninkrijk. Dat gebeurt vanuit de Nederlandse vestiging. CRM Partners levert producten en diensten in de agrarische sector, financiële sector en aan ledenorganisaties. Het claimt een totale omzet van 25 miljoen euro te realiseren.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Datacenters goed voor 13 procent energieverbruik KPN

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Omzet KPN daalt door zakelijke markt en EU-roaming

    Deal handen schudden overname
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Niet KPN maar Pink Elephant vernieuwt ICT bij IKNL

    CRM
    ActueelCloud & Infrastructuur

    CRM Partners levert Microsoft Dynamics aan Nutreco

    ActueelInnovatie & Transformatie

    CRM Partners levert klantenservicetool CafeX

    Samenwerking
    ActueelCloud & Infrastructuur

    CRM Partners en Speyk integreren Dynamics 365

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs