Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Even geduld aub’ voor KPN-klanten van OV-chip Mobiel

18 juli 2017 - 12:15ActueelCloud & InfrastructuurKPNVodafone
Pim van der Beek
Pim van der Beek

KPN-klanten die hun Android-smartphone willen koppelen met OV-chip Mobiel moeten na bijna twee maanden nog steeds geduld hebben. Translink laat weten dat er 'helaas' nog steeds geen betrouwbare koppeling beschikbaar is. Op de website van OV-chipkaart kunnen KPN-klanten zich voorlopig alleen registreren. Ze krijgen dan bericht als de koppeling in de lucht is.

Woordvoerder Nicky Jansen reageert op vragen van Computable dat er hard wordt gewerkt om het proces te verbeteren. Op de vraag of de koppeling voor het einde van de zomer is afgerond, antwoordt ze: ‘We wilden het al eerder voor elkaar hebben, maar helaas is dat niet gelukt.’ Volgens haar gaat zorgvuldigheid boven snelheid.

Jansen wil niet in detail ingaan op de problemen met de invoering van OV-chip Mobiel voor KPN-klanten. ‘Eerst volgt een uitgebreide evaluatie en dan gaan we pas delen wat er mis gaat.’

Op 22 mei kondigde Translink aan dat klanten van KPN en Vodafone hun toestellen konden koppelen met OV-chip Mobiel. Na een week waarin een onbekend aantal KPN-klanten het lukte de smartphone te koppelen aan OV-chip Mobiel, werd besloten om het koppelen van OV-chip Mobiel voor klanten van KPN stop te zetten. Ook klanten van KPN-dochterbedrijven Simyo, Yes Telecom en Telfort kunnen hun mobiel sinds die datum niet koppelen met hun mobiele telefoon.

Klanten klaagden steen en been dat de verbinding niet werkte. Aanvankelijk gooide Translink het op fouten die klanten maakten in de aanmeldprocedure. Zo zouden ze niet eerst de juiste betaaldienst geactiveerd hebben. Later bleek dat ondanks succesvolle tests in een groep gebruikers, de koppeling niet werkte. 

Android

De problemen zitten waarschijnlijk in het koppelen van de systemen van KPN die gebruikt worden voor de registratie van de simkaart met de systemen die Translink gebruikt voor het beheer van de reisgegevens van de OV-kaart. Daar komt ook nog de koppeling met een betaaldienst, een wallet, die geactiveerd moet worden bij. 

Vodafone-klanten kunnen wel sinds eind mei 2017 hun Android-toestel koppelen aan de OV-chipkaart. 

Meer over

SmartphonesTablets

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Translink start toch weer betaalproef OV-kaart

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs