Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Gebruikersgroep bekritiseert support Davilex

11 april 2002 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Gijs Hillenius
Gijs Hillenius

Een handvol gebruikers van boekhoudsoftware Davilex heeft zich verenigd om betere ondersteuning van het bedrijf af te dwingen.

Volgens iniatiefnemer Hans Kalmijn gaat het voornamelijk om problemen met het boekhoudpakket Davilex Business. Op zijn websitewww.kantoorassistent.nl/dgg hebben zich volgens hem al zo’n vijftig gebruikers gemeld. "Dagelijks melden zich weer andere teleurgestelde gebruikers."

Bij het bedrijf Davilex was niemand op de hoogte van de oprichting van de gebruikersgroep. Een woordvoerster, na bestudering van de website, beziet het initiatief positief: "We waren zelf al aan het nadenken over de oprichting van een gebruikersgroep. Natuurlijk zijn er naast tevreden ook ontevreden gebruikers."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    5 reacties op “Gebruikersgroep bekritiseert support Davilex”

    1. Hans de Groot schreef:
      11 september 2009 om 20:35

      Beste mensen, ik heb dan wel geen problemen met een boekhoudprogramma, des te meer met Davilex Music. Weliswaar een oud programma maar wel jaren werk om al mijn grammofoonplaten en cd’s met vele duizenden artiesten in te voeren. Zo gauw er maar een ander programmaatje draait terwijl ik Davilex gebruik loopt de hele boel vast. Zelfs de pc uitzetten gaat dan niet meer. Bij Davilex krijg ik geen steekhoudend advies. Wat te doen?

      Login om te reageren
    2. P.J.A.Duivens schreef:
      30 december 2009 om 22:38

      Inderdaad, ik probeer al jaren contact met Davilex te krijgen om een nieuwere versie dan de versie 8.0) met 2 drie inch floppies die updaten naar versie.2. Op Windows 95 en 98 werkten die respectievelijk prima en redelijk, maar op Vista is de basis-CD niet meer te installeren, terwijl een drie inch floppie-drive zelfs op de antiekmarkt niet meer verkrijgbaar is. Het ziet er naar uit dat er zeer veel werk de schroothoop op moet, want Davilex reageert niet.

      Login om te reageren
    3. Bachs schreef:
      26 april 2011 om 06:21

      Blijft 9 jaar later nog steeds slordig geprogrammeerde software.

      Login om te reageren
    4. A. Hagoort schreef:
      8 februari 2013 om 10:48

      Het is al weer een oud artikel maar ondertussen betert Davilex zicht niet. Bellen, brieven en mailen helpen niet en de software zit vol met Bugs. De wachttijd van de helpdesk loopt op tot 45 tot 60 min en een oplossing wordt nooit geboden, maar slechts workarounds. Wij hebben recentelijk Davilex Factuur in gebruik genomen en op dit moment moeten wij facturen afdrukken, scannen en dan pas kunnen we deze per mail sturen naar klanten omdat het direct versturen per mail niet werkt. Welkom bij de innovaties van 2013 van Davilex.

      In één woord om te huilen, zowel de software als de support!

      Login om te reageren
    5. M. Boonekamp schreef:
      31 mei 2013 om 14:11

      Ik kijk met verbazing naar dit artikel en de reacties. Wij hebben zelf meerdere pakketten van Davilex. En alles loopt als een zonnetje zodra er problemen zijn hoeven we maar contact op te nemen om het probleem te verhelpen. Wij zijn wel zeer tevreden met Davilex.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    Netwerk, hub, organisaties
    ActueelData & AI

    Ook Amsterdam krijgt eigen ai-hub

    ActueelCarrière

    Grens tussen cio en cto vervaagt

    OpinieData & AI

    Process intelligence: gamechanger voor supply chain-optimalisatie

    Trein, spoor
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nokia moderniseert GSM-R-netwerk Prorail

    AchtergrondCarrière

    Microlearning: leren in minuten in plaats van dagen

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs