Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Information Builders haalt data uit social media

WebFOCUS Social Media Analytics
20 maart 2013 - 08:56ActueelCloud & InfrastructuurInformation Builders
externe partij
externe partij

Information Builders heeft WebFocus Social Media Analytics gelanceerd. Deze oplossing gebruikt data uit social media interacties om inzicht te geven in klantenissues op het gebied van sales en marketing, productkwaliteit en dergelijke. Dit inzicht leidt tot een betere bedrijfsstrategie en nieuwe mogelijkheden voor extra inkomsten.

Facebook, Twitter en andere social media kanalen zijn cruciaal geworden om de stem van de klant te ontdekken. De meerderheid van de platforms voor het analyseren van deze data leggen geen relatie met sales, marketing of andere databronnen van de onderneming omdat de meeste organisaties worstelen om deze conversaties te koppelen aan het bedrijfsresultaat.

Social Media Analytics van Information Builders beantwoordt dit vraagstuk, gebruikmakend van de integratiecapaciteiten van het bedrijf om social media data te verenigen met enterprise resource planning (erp), customer relationship management (crm) en andere on-premise of cloudgebaseerde informatiebronnen. Hiermee krijgen bedrijven nog niet eerder vertoond inzicht in het consumentensentiment en zijn impact op sales, merkbeleving en waardering van het bedrijf.

Naast het faciliteren van analyse van gestructureerde en ongestructureerde data maakt de Social Media Analytics-oplossing ook historische trendrapportages en tijdafhankelijke analyses mogelijk. Organisaties kunnen analyseren hoe klanten reageren op voorgaande campagnes, producten of services en deze social media intelligence gebruiken als input voor toekomstige beslissingen.

De Social Media Analytics oplossing gebruikt een op maat te maken self-service BI-portal met dashboards waarmee gebruikers sentimenten analyseren op alle posts, blogs en andere social media-berichten, content combineren tot één enkel beeld om direct patronen en trends te detecteren over alle kanalen, regio’s, klanten en andere categorieën heen, analyseren hoe pieken en dalen in het sentiment op kanalen van de concurrent de eigen bedrijfsverkopen raken, vaststellen welke producten het beste op welke locaties verkopen en de oorzaken van deze trend boven water krijgen, interactieve dashboards en grafieken bouwen die data-correlaties weergeven en woordfrequenties berekenen en visuele weergave van geschreven content bekijken om populaire topics te identificeren.

Meer over

Business IntelligenceSocial media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Kies de juiste virtualisatie-aanpak

    Vergelijk drie krachtige open source-oplossingen: Proxmox, Kubernetes en OpenStack

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Analyse
    ActueelData & AI

    Information Builders versimpelt analyse big data

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Information Builders lanceert Cloud Hosting Services

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs