Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Microsoft CRM 2011 speelt in op social media

18 februari 2011 - 12:163 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieMicrosoft

Microsoft introduceert Dynamics CRM 2011 in Nederland in een on-premise en online versie. Het pakket is opgebouwd volgens een rolgebaseerd ontwerp. Gebruikers hebben aan de hand van hun functie bepaalde gebruikersprofielen en rechten. Voorbeelden van rollen zijn medewerker verkoop, marketing of klantenservice. Het nieuwe pakket speelt onder andere in op klanten die gebruikmaken van social media.

Microsoft Dynamics CRM 2011 werd onlangs op de Nederlandse markt geïntroduceerd. Dat gebeurde officieel in theater Het Spant! in Bussem, waar ongeveer vijfhonderd zakelijke en it-beslissers aanwezig waren. Annemarie Brandsen, product marketing manager Dynamics CRM bij Microsoft Nederland, zegt dat het nieuwe crm-pakket op drie peilers is gebouwd. ‘Ten eerste een Microsoft Outlook-omgeving die nauw geïntegreerd is met de nieuwe crm-software. Om de gebruiksvriendelijkheid van de software te verbeteren is het crm-programma volledig geïntegreerd in Outlook en werkt net zo makkelijk als e-mail. Ten tweede een intelligente omgeving, waarmee gebruikers onder andere zelf dashboards kunnen aanmaken. Ten derde is het crm-pakket geschikt voor koppelingen met andere software voor het uitwisselen van informatie. Zo werkt CRM 2011 nauw met Microsoft Sharepoint om documenten uit te wisselen met andere medewerkers.’

Grip op klanten
Een belangrijke ontwikkeling is de koppeling met sociale netwerken, aldus Brandsen. Het aantal communicatiekanalen neemt fors toe. Social media-platformen zoals Facebook, LinkedIn en Twitter spelen een belangrijke rol in de interactie tussen bedrijven en klanten. Daarom is CRM 2011 gekoppeld aan sociale netwerken om grip op klanten te houden.

Microsoft spreekt hierbij van een ‘nieuwe klant die overal is maar toch lastig is om te grijpen’. Klantloyaliteit is tegenwoordig niet langer meer vanzelfsprekend, aldus Brandsen. ‘De nieuwe klant wil zelf kunnen bepalen hoe het contact wordt gelegd met een organisatie. De klant rekent erop dat alle gegevens voortdurend up-to-date zijn en het systeem te allen tijde functioneert en bereikbaar is.’

Partners
Tijdens de introductie van de nieuwe Microsoft Dynamics CRM 2011 demonstreerden een aantal partners van Microsoft aanvullende software voor verticale marktsegmenten. Zo heeft Avanade een oplossing ontwikkeld voor marketingmanagement met Microsoft Dynamics CRM 2011. Dat kan worden ingezet voor cross- en up-selling en klantensegmentatie.

Ciber liet een branche-oplossing voor verzekeringen zien, dat beschikbaar is op Microsoft CRM 2011 en geïntegreerd is met Microsoft Office en Sharepoint. CRM Resultants demonstreerde CRM2011 for Finance. Dit is een oplossing voor verzekeraars, intermediairs, vermogensbeheerders en private banken, die bestaat uit een reeks van elf geïntegreerde modules. CRM2011 for Finance biedt financiële instellingen verkoop, customer service en marketing functies, ondersteuning van diverse distributiemodellen. Het accent van de oplossing ligt op ‘customer due dilligence’, centraal klantbeeld en klantbedienmodel.

Meer over

Microsoft DynamicsSharePoint

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    OpinieData & AI

    Het is niet alles goud wat er blinkt: belang van pragmatisme rondom ai

    OpinieInnovatie & Transformatie

    20 jaar tech: 10 lessen in leiderschap en groei

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Van edge naar enterprise: hoe Nederland toekomst van ai vormgeeft

    Innovatie & Transformatie

    Lummelaars veranderen de wereld

    Netwerk, hub, organisaties
    ActueelData & AI

    Ook Amsterdam krijgt eigen ai-hub

    ActueelCarrière

    Grens tussen cio en cto vervaagt

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • – Phishing
    • – Ransomware

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs