Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

HP wil het Internet uitprinten

31 mei 2007 - 09:42ActueelCloud & InfrastructuurHP Inc.Kodak
Peter Verkooijen
Peter Verkooijen

HP onthulde in New York een Web 2.0 visie voor zijn printerdivisie. Print 2.0 moet printen relevant houden in het tijdperk van webdiensten.

HP wil de verkoop van printers en inktpatronen stimuleren door het printen van websites makkelijker en productiever te maken. HP's printertopman Vyomesh Joshi bracht de onwaarschijnlijke visie met veel misplaatst Web 2.0-jargon. Waarom Web 2.0 tot meer prints leidt blijft onduidelijk. ‘VJ' herhaalde een aantal keer dat het nu niet mogelijk is te printen vanuit Second Life, maar waarom zou iemand die virtuele 3D wereld willen afdrukken?

HP heeft in april wat Web 2.0-magie in huis gehaald met de overnames van Tabblo en Logoworks. Tabblo is een online printdienst die elementen op websites herschikt, zodat ze fraaier op papier komen. HP brengt 29 juni een toolkit uit waarmee webmasters de functionaliteit van Tabblo in websites kunnen integreren. Logoworks is een goedkope grafische ontwerpdienst.

HP haalde Six Apart over een ‘widget' te ontwikkelen waarmee bloggers een printbutton op hun sites kunnen plaatsen. Six Apart is het bedrijf achter blogsoftware Movable Type en de blogdienst TypePad. Sites als BoingBoing.net, Dooce.com gaan de print-plugin installeren. De sites maken deel uit van het Federated Media blognetwerk van John Battelle. De bonafide Web 2.0-pionier mocht in een onderhoudende middagsessie zijn boeken pluggen.

Het rare Web 2.0-verhaal sneeuwde meer overtuigende elementen van HP's printerstrategie onder. HP wil marktaandeel afpakken van analoog printen, de methode waarmee de meeste boeken, kranten, tijdschriften en brochures worden gedrukt. Boven tweeduizend exemplaren is offset drukwerk nog altijd goedkoper dan digitaal printen. Joshi wil dat breekpunt opschroeven naar vijfduizend op korte termijn en vijftienduizend binnen vijf jaar. De snelheid van de printers moet dus omhoog en de prijs per print omlaag.

HP heeft de afgelopen jaren 1,4 miljard dollar geïnvesteerd in printertechnologie. Vorige maand bracht het een snelle inkjetprinter voor grote volumes in de nieuwe MFP (Multi-Function Printers)-serie op de markt. De printer zou kwalitatief de concurrentie met laserprinters aankunnen. Kodak betrad dit voorjaar dezelfde markt. Het fotobedrijf zette het traditionele prijsmodel op zijn kop. Kodaks printers zijn duurder, maar de patronen zijn goedkoper. HP wacht af of het prijsmodel van Kodak aanslaat bij de consument. Prijsverlaging voor de inktpatronen zou HP helpen zijn doelstellingen in volumeprinten te halen.

Bekijk hieronder  een video-impressie van de HP-bijeenkomst.

HP Print 2.0

Meer over

PrintingSocial media

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Privé-printen op de zaak blijkt heel gewoon

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    MKB zonder printbeleid verspilt geld en papier

    Printer
    ActueelCloud & Infrastructuur

    HP ontwikkelt dienst om overal te kunnen printen

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs