Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Beheren moet je leren ?

30 januari 2008 - 19:04OpinieWerkplek & Beheer
Gert-Jo van der Heijden
Gert-Jo van der Heijden

Door vele organisaties worden klant specifieke programma’s aangeboden die moeten leiden tot betere resultaten van ICT beheerafdelingen. Hierbij denk ik aan ITIL Games, Simulaties en “hospitality services” waar zelfs vergelijkingen worden gemaakt met de horeca branche, waar de klant direct bediend wordt.

 

 

Ik ben van mening dat dergelijke trajecten zeker een bijdrage leveren aan zowel de kwantitatieve als kwalitatieve doelstellingen en dus resultaten van ICT beheer. Maar hoe maak je dat inzichtelijk. Kwalitatieve voorbeelden zijn betrekkelijk eenvoudig te definiëren:

  • Inzicht in de keten processen voor allen
  • Het over de schutting kunnen kijken van medewerkers
  • Inzicht in servicelevels en wat betekenen deze voor je eigen activiteiten
  • Efficiëntere en effectievere dienstverlening

 

Mijn inziens essentiële zaken, die aantonen dat je beheren kunt leren. Maar als je beheren kunt leren, moet het ook mogelijk zijn om de toegevoegde waarde in kwantitatieve indicatoren te identificeren. Benchmarks zijn er niet. Voor mij herkenbare voorbeelden zijn: verkorting doorlooptijd, etc. Maar ook metaforen als: medewerkers zijn trost op de organisatie waarvoor ze werken en dat vertaald zich naar groter aanbod aan kandidaten bij wervingsprocedures.

 

 

Voor veel bedrijven zijn deze argumenten voldoende om te kiezen voor investeringen, maar zoals ik eerder aangaf blijft het doel “verbetering van resultaten” en moet dit mijn inziens dus ook meetbaar zijn.

 

 

Ik pretendeer dat ook dat het essentieel is om te investeren in programma’s onder het motto: “beheren moet je leren”. Echter wie kan mij helpen: “Ik wil leren hoe de ROI te beheren?”

Meer over

ITILSoftwarebeheer

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Staat van Digitale Connectiviteit binnen de Bouw- en Installatiebranche 2025

    Digitale connectiviteit is de kern van veel processen in de bouw en volgens insiders van strategisch belang voor de toekomst van de sector. Waar sta jij?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    HP en de rode lijn van Fantasia naar The Future of Work

    AchtergrondWerkplek & Beheer

    Pax8 schudt met cloud-marktplaats de distributiewereld op

    OpinieSecurity & Awareness

    Wanneer elke seconde telt: voorbereid zijn op een cyberincident

    OpinieWerkplek & Beheer

    Werkapparatuur: top 5 ergernissen (en hoe ze te voorkomen)

    e-mail
    ActueelWerkplek & Beheer

    Microsoft verhoogt drempel voor inkomende e-mail

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs