Vanaf 1 april is Klaas Lijkendijk bij Freecom in dienst getreden als account manager retail.
Volgens Cas de Heus, manager marketing & communicatie bij Freecom, is Lijkendijk verantwoordelijk voor een deel van het retail portfolio. Zijn ‘automatiserings-sporen’ verdiende hij o.a. bij Ingram Micro waar hij als product manager werkte en bij Media Markt als afdelingschef. Hij volgt Ralph Both op, die onlangs een eigen onderneming is gestart.
Onlangs tekende Freecom met BAS Distributie om zijn positie in het retail- en het zakelijke kanaal te versterken. Naast BAS Distributie levert Freecom zijn producten via ETC, Copaco, Ingram Micro, Tech Data en Quote Components aan het reseller-kanaal in de Benelux. Freecom biedt een productgamma van met name storageproducten, dat door consumenten in toenemende mate ook in andere segmenten dan de traditionele it-retail wordt gezocht.
De Heus: "De retailmarkt is en blijft een belangrijke afzetmarkt (we streven naar een geografisch goed verspreid afzetgebied in het retailkanaal) naast de corporate/zakelijke markt en internet. Je vindt er immers een enorme diversiteit aan eindgebruikers. Dit maakt landelijke, maar juist ook de regionale ketens juist erg interessant. Bovendien zijn retailketens altijd goed voor visibiliteit en naamsherkenning. Met andere woorden, retail is en blijft belangrijk."
Lijkendijk zal zich landelijk richten op- en verantwoordelijk zijn voor meerdere retailketens w.o. Dixons, Dynabyte, Harendse Smid, Scheer & Foppen. In samenwerking met Martin Zitter en Freecoms distributeurs wordt het Nederlandse retailkanaal bediend.
De Heus: "Gezien de ervaring van Klaas aan zowel de wederverkoperszijde (Media Markt) als aan de distributiezijde (Ingram Micro) heeft hij een enorme schat aan ervaring en zie ik niets in de weg staan voor een nieuw succesvol retailteam!"