Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
ecommerce

Centric verzorgt automatisering Vomar

12 juli 2016 - 07:54ActueelData & AICentric
Christel Dieleman
Christel Dieleman

It-leverancier Centric implementeert zijn Omnichannel Suits bij de winkelautomatisering van supermarktketen Vomar. De automatisering valt samen met het doorvoeren van de ‘rode formule’ van de supermarktketen.

Vomar zocht een oplossing voor het realtime en eenduidig ontsluiten van data over meerdere kanalen en touchpoints. In de nieuwe winkelformule is traditionele bediening op de winkelvloer vervangen door zogenaamde werkunits. Deze minikantoren zijn voorzien van een computer waarmee medewerkers alle administratieve taken kunnen uitvoeren en tegelijkertijd als vraagbaak dienen voor de klant. Na een selectieprocedure koos de supermarktketen voor de combinatie van het Omnichannel Business Platform, de Point of Service en inPosition Mobile, allen onderdeel van de modulaire Centric Omnichannel Suite.

Operationele processen

Het centrale Omnichannel Business Platform is de spil in de nieuwe supermarktomgeving. Het platform faciliteert de operationele processen in de winkels en beheert de data die in de verschillende kanalen gebruikt wordt; van webshop en (zelfscan)kassa tot mobiele applicatie. Het systeem moet altijd beschikbaar zijn en wordt daarom op een high available infrastructuur geïnstalleerd.

Accurate winkelprocessen

In de filialen zal de supermarkt Centric’s Point of Service-kassa’s en inPosition Mobile (multi-touchpointplatform voor het ondersteunen van winkelprocessen) gebruiken. Daarbij worden de kassa’s geïntegreerd met de bestaande cashmanagementoplossing Safepay voor een volledig gesloten stroom van contant geld. Dit bespaart de supermarktketen tijd en kosten en verlaagt het frauderisico.

Het multitouchpointplatform inPosition Mobile zorgt er daarnaast voor dat veelvoorkomende winkelprocessen met een handterminal kunnen worden uitgevoerd. Een voorbeeld hiervan is het automatisch genereren van nieuwe barcodestickers, voorzien van een nieuwe verkoopprijs. Zo wordt derving teruggedrongen en het automatisch bestelproces accurater.

Vomar Voordeelmarkt introduceerde de succesvolle rode formule in 2015 en wil het aantal ‘rode’ winkels dit jaar uitbreiden tot ruim veertig. In totaal heeft het Nederlandse familiebedrijf 63 winkels in de driehoek Den Helder, Noordwijk, Almere en Utrecht.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelOverheid

    Centric: betere balans omzet/winst in 2015

    ActueelData & AI

    Centric oogst met kassadeals Coop, DekaMarkt, Vomar

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs