Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Als tester op de Mobile Convention Amsterdam

14 juni 2016 - 09:373 minuten leestijdOpinieCloud & Infrastructuur

Onlangs was ik op de Mobile Convention Amsterdam in de Beurs van Berlage. Ik voelde me als een spion die gaat infiltreren bij een vijandelijke basis, want als tester aanwezig zijn bij een beurs waar voornamelijk vernieuwingen en baanbrekende ontdekkingen te zien zijn, voelt wat dubbel. Aan de ene kant ben ik supernieuwsgierig naar de vernieuwingen, maar aan de andere kant toch sceptisch hoe het getest moet gaan worden en of er überhaupt wel over testen wordt nagedacht.

Als tester op de Mobile Convention Amsterdam
Bij binnenkomst van de beurs viel me op hoe mooi vormgegeven alles was. Een warm welkom leidde me naar de incheckbalie. Mijn digitale toegangscode werd gescand vanaf mijn mobiel en via een kleine externe printer werd mijn naambordje geprint. Op het naambordje stond een barcode die bij binnenkomst van een van de drie zalen werd gescand zodat je achteraf de juiste presentaties gemaild kon krijgen. Diverse startups en sponsoren stonden in de algemene zaal om hun bedrijf of project te promoten.
 
Zelf ben ik aanwezig geweest bij de presentaties van KIIP (rewarding moments), TomTom (making people more mobile), IBM (unleash the power of mobile in the cognitive era) en de combipresentatie van het van Gogh museum, CitzenM Hotel en de Bijenkorf.
Wat mij opviel vanuit mijn werkperspectief is dat het bij veel presentaties voornamelijk ging over momenten; bepaalde situaties die een impact op jou hebben. Deze bedrijven willen op een of andere manier inspringen op deze moments door te connecten.
 
Stel je voor: je rijdt met je Tesla van een diner naar huis, maar onderweg besluit je om naar de film te gaan. In de auto via het touchscreen vraag je of er nog kaarten zijn en deze reserveer je. Op het scherm verschijnt de route naar een parkeerplaats en deze wordt automatisch verrekend met het betaalaccount wat gekoppeld is aan de auto. Er verschijnt een aanbieding van de bioscoop op je scherm. Een cola en een bak popcorn met 20 procent korting. Je bestelt deze alvast en bij binnenkomst staat je bestelling al klaar. De tickets zijn digitaal geplaatst in je telefoon en deze hoeven alleen nog gescand te worden. Na de film stap je weer in de auto. De parkeeractie wordt automatisch verrekend en tijdens het wegrijden valt het je op dat de soundtrack van de film speelt op de radio.
 
In het voorbeeld zijn meerdere ‘momenten’ opgenomen. Bij een moment wordt een bepaalde reactie verwacht. Bijvoorbeeld een reward tonen gerelateerd aan het moment. Of een handeling welke het moment zou versterken. Super interessante dingen. En stiekem blijf ik me de hele tijd afvragen hoe ik dit later zou moeten gaan testen.
Verandert mijn werk zo erg dat ik straks niet meer vanachter een bureau werk, maar rondreis om momenten mee te maken? Of is dat wishfull thinking?

Meer over

Testing

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs