ICT-afdeling scoort redelijk bij eindgebruikers

Ondersteuning op locatie scoort hoogst

Dit artikel delen:

Eindgebruikers binnen het midden- en kleinbedrijf waarderen hun ict-afdeling gemiddeld met een mooi cijfer: een 6,9. De waardering voor informatieverstrekking bleef nog wat achter.

Verbetering
De hoogste score die werd gegeven was een 7,8 (voor de klantvriendelijkheid van de medewerkers bij ondersteuning op locatie) en het laagste cijfer kwam uit op een 5,9 (voor tijdige en adequate informatieverstrekking over nieuwe mogelijkheden en ontwikkelingen op it-gebied). Het verschil in tevredenheid tussen deze scores wordt verduidelijkt door het percentage eindgebruikers dat een verbeterpotentieel ziet. Bij de hoogste waardering ziet 23 procent van de eindgebruikers mogelijkheden voor verbetering en bij de laagste score is dat 75 procent. De gemiddelde waardering van 6,9 betekent dat 49 procent van de eindgebruikers een verbeterpotentieel ziet.
Medewerkers zijn redelijk tevreden over de ondersteuning die de ict-afdeling hen geeft. Gemiddeld waarderen zij de dienstverlening met een 6,9. Dat blijkt uit onderzoek van Integron, dat een benchmarkonderzoek hield onder twintig middelgrote en grote bedrijven in de sectoren handel en industrie en (semi)overheid.

Klantvriendelijk

Het onderzoek belicht drie speerpunten: prestaties van de helpdesk, ondersteuning op locatie en informatieverstrekking. De gemiddelde tevredenheid van eindgebruikers met de helpdesk ligt op 7,0. Op de onderliggende meetaspecten scoorde de klantvriendelijkheid van de medewerkers met een 7,7 het hoogst en de snelle doorlooptijd van een wijzigingsverzoek met een 6,5 het laagst.
De ondersteuning op locatie scoorde gemiddeld het hoogste van alle onderzochte aspecten met een gemiddelde van 7,4. Ook hier waren eindgebruikers weer zeer te spreken over de klantvriendelijkheid van de medewerkers (7,8, de hoogste score van het onderzoek).
De tevredenheid omtrent informatieverstrekking uit zich in een rapportcijfer van gemiddeld 6,3. De uitschieter daar is over storing en onderhoud tijdig en adequaat geïnformeerd worden. Eindgebruikers gaven daar een 7,1 voor.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-10-07T00:00:00.000Z Kim Loohuis
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.