Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Salesforce zet harde maar juiste Android-supportstap’

19 juli 2016 - 08:02AchtergrondWerkplek & BeheerSalesforce
Jasper Bakker
Jasper Bakker

Salesforce supportbeperking voor Android is drastisch maar juist. Dit is de discussiestelling die Computable-lezers vandaag krijgen voorgelegd.

Salesforce gaat de ondersteuning voor zijn mobiele app op Android flink beperken. Met ingang van een deze winter komende update voor de Salesforce1-app geniet die mobiele software op Android alleen nog ondersteuning als het draait op een Google Nexus-smartphone of een Samsung Galaxy-toestel. Beide reeksen van de twee Android-aanbieders omvatten een redelijk aantal toestellen.

Toch vallen veel Android-smartphones hiermee buiten de boot. Salesforce bespaart hiermee flink op de tijd, moeite en kosten voor het ontwikkelen, testen en ondersteunen van zijn app op de veelvoud aan Android-versies op toestellen met veel verschillende specificaties. Dit omvat naast processorsnelheid en geheugenhoeveelheid ook bijvoorbeeld schermresolutie. De hierdoor ontstane Android-fragmentatie bezorgt app-developers veel werk. Salesforce geeft nu het harde, maar goede voorbeeld. Hoewel het hiermee wel de trend van byod doorkruist. Wat vind jij?

Meer over

BesturingssystemenSalesforceTablets

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Deal handen schudden overname
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Salesforce koopt Quip voor 750 miljoen dollar

    4 reacties op “‘Salesforce zet harde maar juiste Android-supportstap’”

    1. Henri Koppen schreef:
      20 juli 2016 om 08:55

      Er zijn ook alternatieven in de vorm van webapps e.d. Salesforce mag zelf besluiten wat ze doen of niet doen. De markt reageert daar vanzelf op. Ik zou me de beslissing goed voor kunnen stellen, maar ik weet niet wat de impact is op de churn van salesforce (hoeveel klanten over zullen stappen naar concurrenten).

      Ondersteunen van IE / Edge kost veruit het meeste tijd van onze testers en ontwikkelaars, toch gebruiken teveel klanten het en nemen we het op de koop toe.

      Login om te reageren
    2. Henk van Dongen schreef:
      20 juli 2016 om 10:27

      Het lijkt mij een zwaktebod om in je App te kiezen voor vaste(re) resolutie en voor een sterke beperking in Android versies. Ik begrijp dat je verouderde versies loslaat, maar alleen specifieke merken….
      Affijn, de markt zal reageren en de winst die hiermee behaald wordt in bespaarde ontwikkelkosten zal mijns insziens snel verdampen in het niet binnenhalen van bedrijven die de keuze nog moeten maken en dan wellicht hierin net de druppel vinden om niet over te gaan naar het, prijzige, SalesForce.
      De klantenkring van SalesForce is erg groot en de App ontwikkelkosten zijn in verhouding tot hun omzet nog geen druppel op de gloeiende plaat. Jammer, een foute keuze in mijn ogen.
      Henk, van een SalesForce gebruikend bedrijf.

      Login om te reageren
    3. Wouter de Geus schreef:
      21 juli 2016 om 07:40

      je kunt je ook afvragen hoelang de app in de verschijningsvorm zoals we die nu kennen nog overleeft

      Login om te reageren
    4. Frank Heikens schreef:
      26 juli 2016 om 21:22

      “Salesforce bespaart hiermee flink op de tijd, moeite en kosten voor het ontwikkelen, testen en ondersteunen van zijn app op de veelvoud aan Android-versies op toestellen met veel verschillende specificaties.”

      Dit lijkt me eerlijk gezegd een logische stap! Je kunt niet overal hetzelfde hoge niveau aan support geven als d e helft van de telefoons waar je app op draait eigenlijk niet in staat is om deze fatsoenlijk te draaien.

      En als de wildgroei aan Android telefoons blijft, dan zie je misschien wel weer de weg terug naar echte ouderwetse webdiensten, die iets minder interactief zijn dan apps…

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs