Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Ubisoft gebruikt ai om bugs in games te ontdekken

07 maart 2018 - 14:40AchtergrondInnovatie & TransformatieUbisoft
Krijn Soeteman
Krijn Soeteman

Game-ontwikkelaar Ubisoft heeft een kunstmatige intelligentie getraind om ontwikkelaars op bugs te wijzen voordat ze code met bugs opslaan. De ai met de naam Commit Assistant is getraind op een database met Ubisoft-code en de bijbehorende bugfixes van de afgelopen tien jaar. Gebruikt u al kunstmatige intelligentie om bugs in code te ontdekken?

Het systeem werkt als volgt: het ontdekt, tijdens het schrijven van code die vergelijkbaar is met code die ooit van bugs ontdaan moest worden, fouten. Het systeem flagt de mogelijke fouten en geeft die door aan de programmeur. Daarmee kunnen de kosten voor het pletten van bugs achteraf danig naar beneden.

Op dit moment bestaat zo’n 70 procent van de kosten van een game bij Ubisoft uit het vinden en fixen van bugs. Kunstmatige intelligentie kan die kosten sterk verlagen.

Dit systeem is uiteraard niet alleen op game-ontwikkeling toepasbaar. Denkt u al na over bugfixingondersteunende kunstmatige intelligentie?

Meer over

Kunstmatige intelligentie

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    videogame videospel gaming e-sports
    ActueelCarrière

    VUB komt met opleiding e-sports-management

    samenwerking
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Ubisoft koopt i3D.net en Smartdc

    2 reacties op “Ubisoft gebruikt ai om bugs in games te ontdekken”

    1. Johan Duinkerken schreef:
      9 maart 2018 om 10:46

      Hun database zal wel tjokvol zitten want Ubisoft staat erom bekend dat ze hun nieuwste spellen vol met bugs releasen.

      Login om te reageren
    2. Victor schreef:
      9 maart 2018 om 19:01

      Citaat uit de bron “It’s still early days – Ubisoft is “only starting to pollinate” Commit Assistant to its development teams and, so far, there’s no usage data on how much it’s impacting game creation.”

      In de video wordt gemeld dat de assistent een ‘false alarm rate’ van 30% heeft. Niet slecht, maar genoeg on irritant te zijn. Het is te hopen dat dit systeem niet bij iedere commit steeds dezelfde regels code gaat vlaggen, anders zou de feitelijke false alarm rate veel hoger worden dan 30%.

      Een beperking voor andere bedrijven die deze technologie zouden willen inzetten is dar het systeem is getraind op zeer grote hoeveelheden data, dus code commits en gerepareerde bugs. Daardoor is het in de huidige opzet alleen toepasbaar voor grote studio’s die zeer veel vergelijkbare code produceren.

      Overigens meldt de video een verwachte besparing van 20% van de werktijd voor ontwikkelaars.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs