Stopt u met diensten die op advertenties draaien?

Dit artikel delen:
social media

Antwoord: nee. Althans, bijna niemand. We zijn dan ook benieuwd waarom u níet zou stoppen met het gebruik van Facebook, Google en dergelijke datasilo's.

Schandaal na schandaal komt naar buiten. Nu hadden we weer te maken met een applicatie op Apple-telefoons van Facebook waarmee mensen betaald werden om alles open te gooien qua appgebruik op hun mobiele telefoons. Daarna kwam aan het licht dat Google hetzelfde deed. De wereld werd helemaal chagrijnig toen bleek dat ook onze tere kindertjes hier soms aan meededen.

Wij als ouderen in Nederland hebben daar natuurlijk weinig last van: we verdienen waarschijnlijk genoeg om niet te vallen voor dergelijke 'scams' van enkele tientjes per jaar tot wellicht een tientje per maand, maar dat doet er niet aan af dat ook zonder dingen als 'enterprise developer certificates' heel wat data naar de centra van al die advertentiebedrijven gesluisd wordt.

De Algemene Verordening Persoonsgegevens, bij velen beter bekend onder het acroniem GDPR, heeft voor Europeanen een iets betere basis gelegd om te klagen en eigen data in te mogen zien, al doet vrijwel niemand dat. Wat zijn uw redenen om niet te stoppen met het gebruik van dergelijke diensten?

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Lees verder


Reacties

Elk zichzelf respecterend it'er doet hier vanaf het begin niet aan. Want je wist wat er zou gaan komen.
Het is nog steeds publiek geheim dat alle betalende partijen volledige toegang heeft tot de achterkant van Big Tech die zonder enige schroom elke bit die over u en uw bedrijf bekend is aan de hoogste bieders verkopen.

Degene die betaalt, die bepaalt. Dat is altijd al zo geweest, dat is nu nog steeds zo, en dat zal ook altijd zo blijven.

Als jij niet betaalt voor een dienst of product, dan betaalt een ander, en dan ben jij (dus zijn jouw data) in de ogen van die ander het product!

Pas dus op voor gratis diensten en informatie op sites waar je geen reclame ziet.

Uw reactie

LET OP: U bent niet ingelogd. U kunt als gast reageren maar dan wordt uw reactie pas zichtbaar na goedkeuring door de redactie. Om uw reactie direct geplaatst te krijgen moet u eerst rechtsboven inloggen of u registreren

Vul uw naam in
Vult u een geldig e-mailadres in
Vult u een reactie in
Jaarbeurs b.v. gaat zorgvuldig en veilig om met uw persoonsgegevens. Meer informatie over hoe we omgaan met je data lees je in het privacybeleid
Als u een reactie wilt plaatsen moet u akkoord gaan met de voorwaarden

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2019-02-06T08:22:00.000Z Krijn Soeteman
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.