Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Klantenservice

Google steekt callcentertechnologie anders in

26 juli 2019 - 06:23AchtergrondInnovatie & TransformatieGoogle
Krijn Soeteman
Krijn Soeteman

U kent het wel, spraaksoftware die niet alleen uw tekst moet kunnen begrijpen, maar er ook nog begrijpelijk op moet kunnen antwoorden. Dat kan soms prima gaan, maar een simpel testje met Siri of uw Google Assistent laat vaak al zien dat dit niet helemaal vlekkeloos gaat, laat staan als vervanging van een callcenter. Hoe zou dat moeten?

Google heeft daar in ieder geval een andere manier van werken voor bedacht bij zijn eigen callcenters of contact centers zoals ze bij de internetgigant heten. Hiervoor wordt de Dialogflow Virtual Agent ingezet die de klant via een chatbot laat spreken; de teksten worden automatisch getranscribeerd en die gesprekken worden automatisch meegestuurd naar een menselijke medewerker als dat nodig is. Op die manier kan Google een accuratesse van 100 procent halen. Wel in het Amerikaans Engels, dat dan weer wel.

Op deze manier worden ook telefoongesprekken van gemiddeld slechte kwaliteit juist begrepen. Ook kan de bot zelf in context reageren, maar waar nodig kan een mens bijspringen. Daarbij komt dat Google een manier om korte haperingen te overbruggen uitbrengt, samen met enkele updates, zoals het laten vallen van de tijdslimiet van zo’n opname. Die gaat van 5 minuten naar ‘oneindig’. Zo traint Google zijn eigen Cloud Speecht-to-Text-api vrolijk verder.

Gebruikt u al dergelijke diensten en hoe bevallen die (in het Nederlands)?

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Arts
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Toekomst van de zorg ligt in ai en spraaktechnologie

    Subsidie
    ActueelData & AI

    Radboud krijgt vier ton voor spraaktechnologie

    Computable.nl
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Spraaktechnologie stuurt Oracle-toepassingen

    Computable.nl
    AchtergrondFinanciële dienstverlening

    Flanders Language Valley wordt centrum van spraaktechnologie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs