Managed hosting door True

IBM, Deloitte & Touche en JD Edwards bundelen krachten

Dit artikel delen:

IBM, Deloitte & Touche en erp-leverancier JD Edwards gaan gezamenlijk de markt van middelgrote bedrijven bewerken. Zij bieden tegen een vaste prijs en opleverdatum een bundel hardware, software en implementatiediensten aan. De aandacht richt zich in eerste instantie op de groothandel en assemblage- en metaalbewerkingsbedrijven met meer dan honderd werknemers.

Erp-leveranciers richten zich in toenemende mate met hun pakketten op middelgrote bedrijven. Deze organisaties wensen een snelle, risicoloze implementatie en de zekerheid dat het systeem ook werkt. Een aantal erp-leveranciers heeft daarom speciale branchemodellen en snelle implementatiemethodieken ontwikkeld.

Mkb

IBM ziet het midden- en kleinbedrijf ook als en lucratieve erp-markt en heeft daarom onlangs het zogeheten Performance Protection Plan geïntroduceerd. Het plan biedt middelgrote bedrijven die Baan- of SAP-software op een RS/6000 willen installeren een garantie op prestaties van twee jaar.
Deloitte & Touche profileert zich nu met zijn erp-implementatiemethodiek Express op de Nederlandse markt. Om toegang tot het mkb te krijgen, heeft Deloitte & Touche samenwerking gezocht met JD Edwards en IBM. De samenwerking geldt in eerste instantie alleen voor de Benelux.
De bundel omvat JD Edwards' OneWorld, de implementatie-activiteiten en de hardwareconfiguratie (AS/400 of Netfinity). Desgewenst verzorgt IBM ook de financiering. Voor JD Edwards geldt het hier een exclusieve overeenkomst. IBM en Deloitte & Touche sluiten niet uit dat later dit jaar ook met andere erp-leveranciers dergelijke bundelaanbiedingen te doen.
De levering van de hard- en software, inclusief de implementatie, gaat tegen 'een transparante prijsstelling'. Het inrichten van een erp-omgeving voor 25 gebruikers kost zo'n half miljoen gulden. Bij hele strakke afspraken kan volgens het principe fixed price, fixed date, worden gewerkt. Op individuele basis wil IBM ook een betrouwbaarheidsgarantie afgeven.
Deloitte & Touche-directeur Eric la Maitre verwacht dit jaar twintig bundels te verkopen en dus minimaal een omzet van 10 miljoen gulden te genereren.

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Je naam ontbreekt
Je e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.