Managed hosting door True

Gebruikersorganisatie HP bouwt aan intranet

Dutch World trekt 2200 bezoekers

VELDHOVEN - De Nederlandse gebruikersgroep van Hewlett-Packard heeft een nieuwe databank opgezet onder de naam Users Information Cyberspace. Deze biedt gebruikers de gelegenheid, via Internet, technische gegevens uit te wisselen, zonder dat vertrouwelijke (bedrijfs-)gegevens bekend worden.

De nieuwe dienstverlening werd geïntroduceerd op de 'Dutch World', een driedaagse conferentie met een beurs, die 2200 bezoekers trok. Dit is het dubbele aantal van de bijeenkomst die twee jaar geleden in Maastricht werd georganiseerd.
"De database bevat vooral technische informatie. Bijvoorbeeld over de migratie van het proprietary MPE-besturingssysteem naar Unix", zegt Ton Weenink, voorzitter van de vereniging, die samen met een andere vereniging, Dutch Works, gericht op de universitaire wereld, en HP de conferentie organiseerde. De databank is opgezet op verzoek van de leden, legt Weenink uit. "Zij kunnen nu door het intoetsen van een aantal trefwoorden nagaan of er andere gebruikers zijn die ervaring hebben met een bepaalde problematiek. Via elektronische post krijgen ze dan contact, dat in verband met de privacy ontdaan is van naw-gegevens."
Weenink noemt het opzetten van deze database een typerend voorbeeld van het nuttig effect van een gebruikersvereniging. "Wij willen geen klachtenbureau zijn, maar wel inspelen op algemene vragen van onze gebruikers. Daarom hebben we deze database opgezet; er was behoefte aan het uitwisselen van technische ervaringen."

Gratis

Voor het verdubbelen van het aantal bezoekers blijkt een eenvoudige verklaring. "Twee jaar geleden kostte deelname voor drie dagen 1250 gulden, terwijl het nu gratis is. In de praktijk blijkt het geld toch een drempel. Omdat wij vijftien jaar bestonden en HP behoefte had aan een flink spektakel hebben we besloten de bijeenkomst voor leden gratis toegankelijk te maken. Niet-leden moeten 300 gulden per dag betalen", aldus Weenink.
Rond de conferentie was een beurs georganiseerd waar partners van HP zich presenteerden. Zij blijken tevreden over het evenement. Vooral omdat er gericht bezoek komt dat precies weet wat het wil. Zo was de algemene tendens bij de standhouders. "Wij staan hier vooral om aanknopingspunten voor de verkoop op te doen en dat lukt goed, want de meeste bezoekers komen met gerichte vragen op onze stand", zegt Arie van Wijnen, verkoper bij Triple P.
HP gebruikte het evenement voor het introduceren van servers die gebaseerd zijn op een nieuwe generatie chips, de 64-bits PA8000. De systemen passen in een concept van HP dat Prism heet, een afkorting die staat voor ondermeer prestaties, integratie en beheersbaarheid. WA

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 1996-10-18T00:00:00.000Z Wim Amerongen
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.