Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Commercieel manager Loeffen: ‘Ik ben gewoon een koopman’

11 maart 1999 - 23:00AchtergrondCarrière
Wim Amerongen
Wim Amerongen

Na het afronden van zijn foto-opleiding aan de kunstacademie in Den Haag werkte Jeroen Loeffen, inmiddels commercieel manager bij Teledynamics, bij verschillende reclamefotografen. Met cineast Louis van Gasteren maakte hij een aantal films. Later legde Loeffen zich toe op het vervaardigen van computergraphics voor audiovisuele toepassingen. Inmiddels heeft het callcenter zijn hart gestolen. "

Het creatieve aspect van de ICT-industrie heeft mij altijd geboeid. De afgelopen jaren ben ik er wel achter gekomen dat ik diep in mijn hart gewoon een koopman ben die met het verdiende geld constant iets nieuws wil scheppen." Het bloed kruipt kennelijk waar het niet gaan kan, want Loeffen komt uit een echte ondernemersfamilie. Geld verdienen is dan een tweede natuur. Toch vindt hij geld niet het belangrijkste. "Ik ben een echte levensgenieter en besteed veel tijd aan mijn gezin. Ik vind het onzin om heel lange dagen te maken. Goede invallen krijg je ook onder de douche."
Het aantal callcenters groeit nog steeds, constateert Loeffen. Vooral in de ICT-industrie zetten bedrijven deze ‘belfabrieken’ in voor service-doeleinden. "Callcenters vergaren veel kennis over klanten. Binnen vijf jaar levert de combinatie van deze kennis met Internet en simulaties nieuwe toepassingen op, die kunnen inspelen op de smaak en voorkeur van de klant. Een autodealer die zijn klant goed kent, kan daar op inspelen door hem via Internet een filmpje te sturen van een nieuw model. Banken kunnen ook met speciale aanbiedingen komen als ze bijvoorbeeld weten dat een van de kinderen gaat studeren"

Scrollmenu

"In een telefoongesprek is het de kunst om een per definitie ongestructureerde boodschap, uitgesproken door de klant, door een live agent volledig te laten ‘vangen’ in een structuur die bijdraagt aan een goed gesprek. Daarbij moet je ook rekening houden met de manier van bellen. Het komt nu nog voor dat een medewerker van een callcenter aan een automobilist vraagt even iets te noteren."
Maar de ontwikkelingen gaan snel. "Een scrollmenu met de meest voorkomende zelfstandige naamwoorden, bijvoeglijke naamwoorden en werkwoorden helpt beleggingsadviseurs van Robeco in het telefonisch contact met de klant. Tijdens het gesprek kan de adviseur volledige zinnen gestructureerd in het systeem invoeren. De applicatie geeft vervolgens real time aanwijzingen voor het succesvol afronden van het gesprek."

Meer over

NetwerkenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Systeembeheerder blaast rechtszaak Coornhert af

    ActueelCarrière

    Kort: Kabinet steekt 430 miljoen in techindustrie, Defensie werft hackers (en meer)

    AchtergrondCarrière

    ‘Mbo’ers willen de it in, maar stagemuur houdt ze tegen’

    OpinieData & AI

    Van uitvoerder naar regisseur: hoe ai werk en talent samenbrengt

    Eddie van Marum
    Carrière

    Hoe de overheids-it minder afhankelijk wordt van externen

    M&A, Fusie & Overname
    ActueelSecurity & Awareness

    Cybersecurity is business

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs