Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Over superbikes en printers

24 oktober 2006 - 07:26AchtergrondInnovatie & Transformatie
Diederik Toet
Diederik Toet

Sinds twee jaar is Xerox officiële sponsor van het Ducati World Superbike team. Patty de Jong, communications manager van Xerox Nederland, over de samenwerking met deze snelheidsduivels op ronkende motoren.

 

Welk imago willen jullie uitstralen?
Xerox als innovatief bedrijf met state-of-the-art producten en diensten, met duidelijk oog voor de klant.

Waarom sponsoren jullie het Ducati-team?
Wij zien dat de motorsport een technologiegedreven wereld is waarbij snelheid, innovatie en teamwork hand in hand gaan. Dat geldt ook voor ons als producent van kantoorapparatuur en dienstverlener voor documentbeheer.

Het team doet mee aan alle superbike-wedstrijden in de wereld. Begin september waren ze van de partij op de WK Superbikes in Assen. Daar hebben wij veel van onze klanten en partners uitgenodigd. We namen ze bijvoorbeeld mee naar de pitbox waar de motoren worden geprepareerd en onderhouden. Het teamwork dat je daar ziet, is ongelooflijk. Het is een goedwerkende combinatie van mens en techniek. Wij vergelijken dat graag met de goede prestaties die wij onze klanten bieden. Iedereen vond het trouwens een enorme belevenis om zo dichtbij te komen.

In het superbike-team zit onder andere Troy Bayliss, de aankomend wereldkampioen. Dat succes straalt natuurlijk uit op onze klanten en medewerkers. Het geeft ze veel energie en werkt erg motiverend. Je moet weten dat er inmiddels ook onder ons personeel veel motorsportfans zijn. Iedereen volgt de wedstrijden op de voet. Ze vinden het geweldig dat er gewoon een Ducati bij ons in de lobby staat! Overigens is Ducati ook een trouwe klant van ons.

Is imago belangrijk?
Imago is niet meer of minder dan wat anderen van je vinden. Natuurlijk is het belangrijk dat mensen met een positieve blik naar je producten en diensten kijken. Wat men van je vindt, hangt weer samen met de identiteit die je als bedrijf hebt en die je naar buiten uitstraalt. Als je innovatief en betrouwbaar wil overkomen, dan moet je innovatief en betrouwbaar zijn. Daar ligt dus een taak voor de medewerkers. Onze ‘interne’ uitstraling is dus hetzelfde als onze ‘externe’. Toch is het allerbelangrijkste dat klanten positieve ervaringen met ons hebben.

Komt het gewenst imago overeen met het imago in de buitenwereld?
Onze klanten kennen onze betrouwbaarheid, innovativiteit en kwaliteit uit eigen ervaring.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Lleverage ontvangt drie miljoen voor ‘vibe automation’

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Voorbereiding & verhuizing: zo implementeer je de hybride cloud

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Europese Rekenkamer kraakt EU-strategie voor chipsector

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs