Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

‘Collega’s moeten van elkaar leren’

Kasia Blicharz, directeur bij Deloitte Digital
13 augustus 2019 - 08:013 minuten leestijdAchtergrondCarrièreDeloitte
Suzanne Martens, i.s.m. RightBrains
Suzanne Martens, i.s.m. RightBrains

Als directeur van Deloitte Digital werkt Kasia Blicharz aan de implementatie van digitale marketingstrategieën en -platformen voor multinationals. Met haar team van ruim honderd medewerkers bouwt ze aan de toekomst van marketing, digitaliseren en data.

Hoe bent u uw carrière gestart?
‘Ik heb geen achtergrond in digitale technologie, ik ben namelijk opgeleid tot bankier of diplomaat. Ik heb wel altijd een fascinatie voor datagedreven marketing gehad. Vanuit die interesse heb ik organisaties in de creatieve sector ondersteund om meer datagedreven te handelen. Dat heb ik in de afgelopen achttien jaar gedaan. Sinds vorig jaar ben ik aangesteld als directeur bij Deloitte Digital. Vanuit die rol krijg ik de kans om de veranderingen in digitale en creatieve consulting met beide handen aan te pakken.’

Welke recente veranderingen ziet u in marketing?
‘De marketingwereld is zo’n vijf jaar geleden veranderd doordat steeds meer marketingbureaus ook consultancy-diensten, bijvoorbeeld op het gebied van ontwerp en platformen, gingen aanbieden. Dat vraagt om andere vaardigheden en een nieuwe, creatievere manier van werken. Bij Deloitte Digital brengen we ontwerpers, strategen en ontwikkelaars samen in één team. Door deze vaardigheden te combineren kunnen we nieuwe ideeën en concepten ontwikkelen die aansluiten bij de behoefte van de markt. Daar ben ik trots op.’

Hoe belangrijk is diversiteit in uw team?
‘Ik ben me zeer bewust van de diversiteit in mijn team. Toen ik bij Deloitte Digital in dienst trad, bestond 80 procent van het team uit mannen. Ik geloof niet in het glazen plafond. Ik wil juist vrouwen aantrekken en promoten omdat ze getalenteerd zijn. Soms weten ze dat niet eens van zichzelf. En deze strategie werkt, want inmiddels is er meer diversiteit in mijn team. Dan heb ik het niet alleen over de man-vrouwverhouding, maar ook over de achtergrond, cultuur en opleidingen van mijn medewerkers. Ik wil dat collega’s van elkaar leren, want iedereen kan daar een steentje in bijdragen. Daarom is inclusie zeer belangrijk. Ruim een jaar geleden heb ik een poster bij Deloitte ontworpen. Daar stond op: ‘Ik ben een trotse moeder en een ambitieuze zakenvrouw, en gewoon trots op mezelf’.’

Welk advies geeft u aan jonge vrouwen?
‘Ik zou het gebruikelijke advies geven: wees comfortabel met jezelf, heb vertrouwen in wat je doet en probeer niet iemand te zijn die je niet bent. Ik zie namelijk zoveel mensen een functie bekleden waarin niet het beste uit hen naar boven wordt gehaald. Begrijp jezelf, vind waar je van houdt en draag je beste steentje bij. Ik zeg: doe het gewoon!’

Deze bijdrage verscheen eerder in de Computable Career Guide 2019, 14 juni 2019.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Koningin Maxima en Philips ceo Roy Jakobs AVG
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Koningin Máxima opent Philips-hoofdkantoor, kredietrapporteur verlaat het land door AVG (en meer)

    Software & Development

    Erik Damgaard haalt investeerder Bregal binnen bij Uniconta

    Overheid

    Belastingdienst rondt nieuwe it-inhuurronde van 1 miljard af

    Computable 100
    Carrière

    Wie zijn de beste zakenpartners in it?

    Overheid

    Nexperia-gate legt zenuw tussen China en Nederland bloot

    Carrière

    Onverantwoord gedrag kostte Chinese bestuurder Nexperia de kop

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs