Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IBM werft met bioscoopreclame

18 juni 1998 - 22:00AchtergrondCarrière
Michiel Couzy
Michiel Couzy

IBM gaat IT-personeel werven in de bioscoop. De onderneming heeft een campagne ontwikkeld waarbij het filmtheater een spilfunctie vervult.

Een bioscoop-reclame moet potentiële kandidaten onder de bezoekers attenderen op de mogelijkheden bij de onderneming. De commercial laat zich in eerste instantie bekijken als een aankondiging van een nieuwe film: "The Job." Pas in de laatste vijf seconden ontdekt de kijker dat het in werkelijkheid om een wervingsspot gaat. Deze strategie is in alle wervingsuitingen doorgevoerd. Zo hebben advertenties de vorm van filmladders en -posters.
IBM heeft voor bioscoopreclame gekozen, omdat veel mensen tussen de vijftien en dertig jaar naar de film gaan. Volgens de onderneming herinnert gemiddeld 70 procent van de bezoekers zich na een dag nog de reclame-boodschappen.
De bioscoop-commercial is een onderdeel van een grootschalige wervingscampagne, met deelname aan beurzen, open dagen en een manifestatie. Waarschijnlijk zal het bedrijf ook gebruik gaan maken van radio en televisie. Doelstelling van IBM is het binnenhalen van 1050 mensen. De onderneming zoekt met name programmeurs, IT-architecten, adviseurs en project-managers, aldus een woordvoerster. De campagne loopt tot het einde van dit jaar.  MC
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    De noodzaak van OT-cybersecurity en de...

    ‘Wat je niet weet, kan het meeste zeer doen’ De Europese Unie scherpt de cyberwetgeving stevig aan. Met de nieuwe...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Marga Reuver nieuwe voorzitter Dutch Cloud Community

    Overheid

    Haperende it bij OM brengt rechtsstaat in gevaar

    Onderwijs

    Tech-hub Molengeek verdacht van financiële malversaties

    Carrière

    Computable Awards: de hoogmis van de ict-sector

    Winnaars Computable awards 2025
    Carrière

    Zo hebben jury en publiek gestemd bij de Computable Awards 2025

    Innovatie & Transformatie

    Hulde aan de winnaars van de Computable Awards 2025

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs