Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

IBM werft met bioscoopreclame

18 juni 1998 - 22:00AchtergrondCarrière
Michiel Couzy
Michiel Couzy

IBM gaat IT-personeel werven in de bioscoop. De onderneming heeft een campagne ontwikkeld waarbij het filmtheater een spilfunctie vervult.

Een bioscoop-reclame moet potentiële kandidaten onder de bezoekers attenderen op de mogelijkheden bij de onderneming. De commercial laat zich in eerste instantie bekijken als een aankondiging van een nieuwe film: "The Job." Pas in de laatste vijf seconden ontdekt de kijker dat het in werkelijkheid om een wervingsspot gaat. Deze strategie is in alle wervingsuitingen doorgevoerd. Zo hebben advertenties de vorm van filmladders en -posters.
IBM heeft voor bioscoopreclame gekozen, omdat veel mensen tussen de vijftien en dertig jaar naar de film gaan. Volgens de onderneming herinnert gemiddeld 70 procent van de bezoekers zich na een dag nog de reclame-boodschappen.
De bioscoop-commercial is een onderdeel van een grootschalige wervingscampagne, met deelname aan beurzen, open dagen en een manifestatie. Waarschijnlijk zal het bedrijf ook gebruik gaan maken van radio en televisie. Doelstelling van IBM is het binnenhalen van 1050 mensen. De onderneming zoekt met name programmeurs, IT-architecten, adviseurs en project-managers, aldus een woordvoerster. De campagne loopt tot het einde van dit jaar.  MC
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Laptop in brand
    Werkplek & Beheer

    Van incident naar impact: waarom ‘dex-it’ strategisch maakt

    Carrière

    Kort: ASM bouwt nieuw hoofdkantoor in Almere, Colaers terug op het oude Cegeka-nest (en meer)

    Carrière

    Rechter: Chinese hr-man Nexperia terecht buitenspel gezet

    Carrière

    Engineer in ai-tijdperk is dirigent én architect

    Carrière

    Vakbonden roepen ict’ers op mee te doen aan salarisonderzoek

    Innovatie & Transformatie

    Ai-toepassingen krijgen vaart in 2026 

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs