Innovatie omzetten in klinkende munt

Bedrijven moeten internationaal samenwerken om nieuwe producten en diensten adequater af te stemmen op de snel veranderende eisen van afnemers. Productontwikkeling, fabricage, marketing en verkoop onder één dak is definitief 'passé'.

Computable innoveert
Als vakblad voor ict-professionals schrijven wij bijna wekelijks over innovatie. Dat doen we al bijna veertig jaar, al noemden we dat vroeger niet zo. Maar zelf innoveren hebben we als vakblad bijna niet gedaan: u ontvangt als abonnee nog steeds wekelijks een papieren editie. Natuurlijk is er wel de website http://Computable.nl en is er voor de early adopters een elektronische Zinio-editie. Echte innovatie is dat niet. Nog niet. Want we hebben grootse plannen waar u ongetwijfeld meer van gaat horen én zien. Het eerste resultaat van onze innovatie is een webcast over... Innovatie.

Ferdinand Sennema,
hoofdredacteur Computable


PS: Heeft u andere ideeën voor echte innovatie rondom Computable, laat het mij even weten via f.sennema@bp.vnu.com.
De vraag hoe bedrijven deze open vorm van innovatie in klinkende munt zullen moeten omzetten staat centraal op het ViNT-symposium 'Implementing the future'. Dit vindt plaats op 14 juni in theater Tuschinski in Amsterdam en is in de vorm van een webcast live te volgen op de website van Computable.
Harvard-professor Shoshana Zuboff heeft forse kritiek op bestaande bedrijfsmodellen. Die functioneren volgens haar niet langer door de radicaal gewijzigde eisen van werknemers en consumenten. Forrester-analist Navi Radjou legt in zijn 'innovation-networks'-theorie uit waar bedrijven nieuwe kansen moeten zoeken om optimaal te profiteren van de internationale context van innovatie.

Nederlands perspectief

Henk Volberda, hoogleraar strategisch management, aan de Erasmus Universiteit, legt een verband tussen de dynamiek van een markt en de flexibiliteit die bedrijven aan de dag zullen moeten leggen om mee te kunnen komen. Ton aan de Stegge, directeur van Telfort, kijkt naar de praktijk van de telecomaanbieder. In zijn ogen is geld niet de belangrijkste succesfactor. De hoeveelheid investeringen is namelijk niet gelijk aan het innovatief vermogen. Organisaties moeten de heilige graal volgens hem op een andere manier bemachtigen. Voor Computable-lezers is nog een beperkt aantal kaarten kosteloos ter beschikking gesteld. Mail hiervoor naar vint@sogeti.nl.

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2005-06-10T00:00:00.000Z Sytse van der Schaaf
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.