SMS blijft ‘money maker’

Dit artikel delen:

Terwijl Nederlandse telecombedrijven fors investeren in nieuwe technologie blijft het aloude sms tot 2010 de grootste inkomstenbron uit datadiensten.

Of het nu gaat om een waarschuwingsbericht van de Consumentenbond over problemen met voeding, of een stem op de favoriete Idols-deelnemer, sms speelt een steeds prominentere rol. Sms blijft de komende vijf jaar de cash cow, concludeert onderzoeksbureau Informa Telecoms & Media in zijn Mobile Messaging jaarrapport.

De telecomsector in Nederland vaart wel bij de populariteit van sms en lijkt mede hierdoor het zware weer te boven te zijn. Er wordt dan ook geinvesteerd in nieuwe diensten met umts- en hsdpa-technologie.

Vodafone-woordvoerder Yvonne Koks: ”Spraak vormt nog steeds het grootste deel van onze omzet:80 procent. Binnen de niet-spraak diensten levert sms de grootste opbrengst op.” Marinus Potman van KPN: “Het aandeel dataverkeer op de gemiddelde opbrengst per klant komt over 2005 uit op ongeveer 14 procent. De verwachting is dat dit aandeel blijft stijgen. Een groot gedeelte hiervan kan worden toebedeeld aan sms en i-mode.”

x

Om te kunnen beoordelen moet u ingelogd zijn:

Dit artikel delen:

Stuur dit artikel door

Uw naam ontbreekt
Uw e-mailadres ontbreekt
De naam van de ontvanger ontbreekt
Het e-mailadres van de ontvanger ontbreekt

×
×
article 2006-01-07T15:41:00.000Z Frans Kanters
Wilt u dagelijks op de hoogte worden gehouden van het laatste ict-nieuws, achtergronden en opinie?
Abonneer uzelf op onze gratis nieuwsbrief.