Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘In de Nederlandse ICT moet je spierballen hebben’

29 december 2011 - 11:113 minuten leestijdAchtergrondSecurity & AwarenessSymantec
Laura Kempenaar
Laura Kempenaar

Als je je als bedrijf begeeft in de ict-wereld binnen Nederland, dan kun je je borst natmaken, zegt Symantec Nederland-directeur Willem-Jan Bruin. De directeur merkt dat je een goed verhaal moet hebben om te zorgen dat klanten aan jou denken bij hun ict-inkoopproces. Bruin heeft jaren ervaring in de telecombranche en zit sinds vier maanden bij security en datamanagementleverancier Symantec.

Bruin heeft het sinds zijn aanstelling in september 2011 naar zijn zin bij Symantec: 'Ik heb een leuke baan. Ik was hiervoor zelfstandig ondernemer en dat mis ik geen seconde. Ik werk met een leuke club jonge mensen die een passie hebben. De druk om te presteren is erg groot, maar ik ga daar graag mee aan de slag en ik wil mensen enthousiasmeren om meer te doen dan ze verwachten.'

Aan het einde van 2011 is Willem-Jan Bruin bezig een balans te vinden in hoe hij zijn tijd het beste kan spenderen. 'We zijn met een jaarplan bezig en de voorbereiding van de lancering van nieuwe producten. Bovendien moet het kwartaal binnenkort worden afgesloten. Het gaat goed in Nederland, dus dat is prettig. We zijn geen enorme organisatie, maar we hebben wel veel klanten. We willen ook veel en alles heeft zo zijn eigen urgentie en relevantie en het is soms moeilijk te beslissen waar je je tijd aan spendeert.'

Op pad

Bruin is niet de directeur die altijd op kantoor te vinden is. 'Ik ga regelmatig mee naar klanten, want dat is ook waar we in 2012 onze aandacht op willen vestigen. We willen klanten beter adviseren over ict-oplossingen en hulp bieden bij ict-problemen. Daarom is ook ons contact met onze partners belangrijk, want wij verkopen ons product niet rechtstreeks. Grote bedrijven willen weten hoe ze ervoor staan en hoe het met hun beveiliging zit en we hebben een enorm portfolio voor om ze daarbij te helpen, hierbij moeten resellers wel weten wat het inhoudt.'

Bruin rapporteert direct aan de VP Sales van Symantec, Eric Soares. Bruin: 'De mensen zijn erg behulpzaam. Ik word altijd goed geholpen als ik bepaalde bronnen nodig heb. Zo hebben we bijvoorbeeld technische experts buiten Nederland, maar die kan ik via een mail meteen bereiken. Omdat die kennis direct beschikbaar is, heeft onze organisatie zoveel meer kracht. En dat is nodig, want in de ict-wereld in Nederland moet je spierballen hebben.'

'Een goede businesscase is heel belangrijk om te zorgen dat klanten en hun inkopers bij hun inkoopproces aan jouw product denken. Aangezien Symantec 180 verschillende producten in zijn portfolio heeft, is er een hoop kennis nodig om te begrijpen wat je het beste kunt adviseren, maar het betekent ook dat we voor praktisch alle security en datamanegement problemen wel een oplossing of advies hebben.'

 

Arbeidsverleden

Willem-Jan Bruin is inmiddels vier maanden directeur van Symantec Nederland, hiervoor was hij drie jaar zelfstandig ondernemer en ceo van hostingbedrijf WideXS en systeemintegrator ION-IP, twee jaar sales directeur bij telecomprovider BT EMEA en werkte hij vijf jaar onder andere als salesmanager bij telecombedrijf Verizon Business.

Securityleverancier Symantec Nederland zal in 2012 ongeveer tien man personeel aannemen. Bruin zegt zijn personeelbestand van ongeveer honderd man te willen uitbreiden met salesmensen en technisch consultants.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Staat van Digitale Connectiviteit binnen de Bouw- en Installatiebranche 2025

    Digitale connectiviteit is de kern van veel processen in de bouw en volgens insiders van strategisch belang voor de toekomst van de sector. Waar sta jij?

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Meer lezen

    Computable.nl
    OpinieSecurity & Awareness

    5 stappen ter voorbereiding op de verkorte levensduur van TLS-certificaten

    ActueelCarrière

    Kort: Brunel viert 50ste verjaardag, Wortell wint gunning veiligheidsregio (en meer)

    ActueelSecurity & Awareness

    Vaarwel C++ en C: VS zetten in op memory safe-programmeertalen

    ActueelSecurity & Awareness

    Cybersec Netherlands trekt op met Data Expo

    Cloudsecurity
    ActueelSecurity & Awareness

    De zware uitdaging van cloudbeveiliging

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs